  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedaż mieszkania bez księgi wieczystej,hipoteki
    Date: Fri, 18 Jan 2008 03:43:42 +0100

    Użytkownik "Ula " <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:4267.00000154.478fc753@newsgate.onet.pl...

    > Bardzo dziekuje...pare lat temu, zakładałam księgi na mieszkanie mojej
    > mamy,
    > płaciłam razem 1700 zł.Czyzby tak poszły w dół opłaty?

    Tak, kiedyś opłaty wieczystoksięgowe były naliczne procentowo od
    wartości nieruchomości, obecnie są to opłaty stałe. Teraz przy dużych
    wartościach transakcji najbardziej bolesny jest haracz w postaci 2% podatku
    od czynności cywilnoprawnych, ale tego już Ziobro nikomu nie mówił, np. przy
    kupnie mieszkania, za 300.000 zł, samo PCC to 6.000 zł, a taksa notarialna
    to 1970zł+wypisy+opłata za sporz. wniosku do sądu, razem jakieś 2300 zł. Od
    tego oczywiście następna danina dla państwa w postaci 22% VAT, czyli z
    ogólnej kwoty do zapłacenia 8.806 zł, obciążenia na rzecz skarbu państwa
    stanowią "jedyne" 6.506 zł. Nie ma to jak "tanie państwo".