  • 1. Data: 2009-06-04 19:13:00
    Temat: sprzedaż auta Mołdawianinowi mieszkającemu w PL
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Jest sobie auto A (jeszcze na czarnych tablicach rejestracyjnych),
    zarejestrowane w Opolu, na pana B

    Jest sobie Mołdawianin C, mieszkający w Polsce, mający tymczasowe
    zameldowanie w Opolu, wiza akurat mu się (s)kończy(ła) - występuje o
    kolejną (jeśli to ma jakieś znaczenie).

    Mołdawianin C chciałby kupić auto A od pana B. Czy dobrze rozumuję i mam
    dobre informacje, że wystarczy najzwyklejsza umowa kupna-sprzedaży
    między B i C, napisana po polsku, jak przy każdej takiej transakcji,
    przekazanie starego dowodu i innych papierów, i pan C może iść (z
    potwierdzeniem meldunku czasowego) do opolskiego urzędu komunikacji - i
    powinni mu bez problemu to auto przerejestrować, bez wymiany tablic?

    Co z opodatkowaniem (ppc, zwolnienie z vat?, pit?) umowy w przypadku
    obcokrajowca (która będzie na 50zł bo tyle to auto warte, chyba że do
    pełna zatankowane)?
    Całe zamieszanie w tym, że auto na prawdę finansowo prawie nic nie warte
    (20letni polonez), ale sprawne 100% i jeździ, pan C nie ma auta a bardzo
    by chciał, tyle że szkoda wydawać kilkaset zł na formalności (jak np
    nowe tablice, zamieszanie podatkowe itp) dla nic niewartego Poloneza...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2009-06-04 19:43:46
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    > powinni mu bez problemu to auto przerejestrować, bez wymiany tablic?

    Jak są czarne to dostanie nowe białe.

  • 3. Data: 2009-06-04 22:21:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    LA pisze:

    > Jak są czarne to dostanie nowe białe.
    Dostanie? Czy raczej będzie musiał "kupić" płacąc coś ~180zł ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2009-06-05 10:36:17
    Od: "LA" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

    > Dostanie? Czy raczej będzie musiał "kupić" płacąc coś ~180zł ?
    >
    > --
    Pewnie- jak zapłaci to dostanie

  • 5. Data: 2009-06-06 07:50:25
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "BartekK" napisał w wiadomości :

    > Dostanie? Czy raczej będzie musiał "kupić" płacąc coś ~180zł ?

    Bedzie musiał

    Piotr