  • 1. Data: 2009-06-04 16:39:48
    Temat: Wyjście ze współwłasności samochodu
    Od: "Piobart" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam taką sprawę, kupiłem samochód, ale jakoże nie mam zniżek ubezpieczenia OC
    samochód był kupiony na mnie i ojca, jako współwłaściciela.
    Teraz chcę znieźć tą współwłaśność i zostać jedynem właścicielem mojego
    samochodu.

    Jak to załatwić, gdzie co i ile to będzie kosztować??

    Proszę o pomoc

    Pozdrawiam

    Piotrek
    Piobart

  • 2. Data: 2009-06-04 17:03:45
    Temat: Re: Wyjście ze współwłasności samochodu
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piobart wrote:
> [...]
    > samochodu.
    >
    > Jak to załatwić, gdzie co i ile to będzie kosztować??

    dobrze kombinujesz, wystarczy pomyslec.

    Skoro chcesz znieść współwłasność to wpisz w googlach zniesienie
    wpółwłasności dorzuć jeszcze "samochodu", po czym wybierz link.
    np, ten

    http://e-prawnik.pl/podatek-dochodowy-od-osob-fizycz
    nych/opodatkowanie-zniesienia-wspolwlasnosci-samocho
    du,odpowiedzi,prawo-podatkowe

  • 3. Data: 2009-06-04 17:11:52
    Od: "Piobart" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > http://e-prawnik.pl/podatek-dochodowy-od-osob-fizycz
    nych/opodatkowanie-
    zniesienia-wspolwlasnosci-samochodu,odpowiedzi,prawo

    Czytałem to, ale niestety nie rozumiem co zatem mam zrobić:) Prawo trzeba umieć
    rozumieć. Ja niestety tego nie potrafie.
    Napewno ktoś to załatwiał i chodzi mi o takie napisanie co gdzie komu trzeba
    zanieść, taką instrukcje obsługi wyjścia ze współwłaśności. Nie ma np opisanego
    jak załatwić wydział komunikacji, ubezpieczyciela, itp.

    Pozdrawiam
    Piotrek
    Piobart

  • 4. Data: 2009-06-04 18:30:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piobart wrote:

> [...]
    > zanieść, taką instrukcje obsługi wyjścia ze współwłaśności. Nie ma np opisanego
    > jak załatwić wydział komunikacji, ubezpieczyciela, itp.

    najpier wydzial komunikacji.
    Poniewaz nie musi to miec charakteru notarialnego, to w zasadzie
    jakaklwiek tresc, że pan x i y bedacy wspolwlscicelami samochodu z
    postanawiaja zgodnie zniesc wspolwlasnosc w ten sposb, ze pan x staje
    sie posiadaczem samochodu z w 100%.

    Zeby sobie niekomplikowac zycia najlepiej pojawic sie w wydziale
    komunikacji we dwojke, bo inaczej panie moga chciec jedna osobe sposcic
    na drzewo. Albo zdzwon do nich z pytaniem co masz przyniesc i juz.
    jakas oplata za umwoe pewnie tez.

    zapewne wyddza nowy dowod rejestracyjny. z umowa i dowodem do pzu, a
    potem do US zaplacic podatek.

  • 5. Data: 2009-06-04 18:49:07
    Od: "Piobart" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakas oplata za umwoe pewnie tez.
    >
    > zapewne wyddza nowy dowod rejestracyjny. z umowa i dowodem do pzu, a

    OK, wielkie dzięki, teraz wiem co zrobić :) Zacznę od Wydziału komunikacji.

    Pozdrawiam

    Piotrek
    Piobart

  • 6. Data: 2009-06-04 19:15:17
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

> [...]
    > jakaklwiek tresc, że pan x i y bedacy wspolwlscicelami samochodu z
    > postanawiaja zgodnie zniesc wspolwlasnosc w ten sposb, ze pan x staje

    E no zaraz, tam chodzilo o ojca i syna, to chyba zadnego podatku nie
    ma (tylko zglosic trzeba)?

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/90490,jaki_p
    odatek_nalezy_zaplacic_od_zniesienia_wspolwlasnosci.
    html

    MJ

  • 7. Data: 2009-06-04 19:35:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > ma (tylko zglosic trzeba)?
    >
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/90490,jaki_p
    odatek_nalezy_zaplacic_od_zniesienia_wspolwlasnosci.

    mozliwe, nie za bardzo mam czas wczytywac sie w artykul.