eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprawdzenie przesyłki › Re: sprawdzenie przesyłki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!peer02.fr7!futter-mich.hig
    hwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    Subject: Re: sprawdzenie przesyłki
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5804cfab$0$24531$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Date: Tue, 18 Oct 2016 00:08:14 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; rv:38.0) Gecko/20100101 Thunderbird/38.7.0
    Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5804cfab$0$24531$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 30
    Message-ID: <58055364$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-72-157-177.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1476744036 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5154 89.72.157.177:50706
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2414
    X-Received-Body-CRC: 1491506465
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:758369
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-10-17 o 15:18, JaceK pisze:
    > Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń
    > sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze
    > przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak
    > mam kilka pytań:
    >
    > a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
    > b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?
    >
    > Załóżmy, że adresat otrzymuje specjalistyczny sprzęt. Paczka jest
    > nieuszkodzona, zamknięta, bez śladów zniszczeń. Otwiera, sprawdza,
    > sprzęt się zgadza, kurier odjeżdża. Adresat podłącza sprzęt do
    > aparatury i zonk, nie działa albo stwierdza brak modułu pamięci, albo
    > nie działa jakiś czytnik. Czy takie sprawdzenie, dość dokładne i
    > wykorzystujące know-how adresata, powinno się odbywać w ramach
    > "sprawdzenia przesyłki przy odbiorze" czy też może brak uszkodzeń
    > przesyłki sugeruje, że nie ma w niej uszkodzeń wynikłych z transportu
    > i wystarczy stwierdzenie obecności towaru a takie specjalistyczne
    > sprawdzenie implikuje już raczej dochodzenie swoich praw z tytułu
    > gwarancji lub rękojmi?
    >
    > JaceK
    Ja raz się dałam oszukać. Teraz czy poczka naruszona czy nie to zawsze
    otwieram przy kurierze. Jak paczka trudna do otwarcia to pomaga mi
    kurier. Jeden raz powiedział, że mu się spieszy, to ja mu powiedzialam,
    że mnie to nic nie obchodzi i pójdzie dopiero po sprawdzeniu zawartości.

    --
    animka

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1