eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawosprawdzenie przesyłki › Re: sprawdzenie przesyłki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Subject: Re: sprawdzenie przesyłki
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <5804cfab$0$24531$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 17 Oct 2016 16:08:53 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.4.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5804cfab$0$24531$b1db1813$7968482@news.astraweb.com>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 22
    Message-ID: <5804db7f$0$15204$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.10.213.16
    X-Trace: 1476713343 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15204 83.10.213.16:54936
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:758354
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 17-10-16 o 15:18, JaceK pisze:
    > Wiadomo, że przesyłkę kurierską można sprawdzić i w razie uszkodzeń
    > sporządzić protokół. Taki protokół może być spisany już po odbiorze
    > przesyłki i po zgłoszeniu, np. telefonicznie, do przewoźnika. Jednak mam
    > kilka pytań:
    >
    > a) czy adresat ma _obowiązek_ sprawdzić przesyłkę?
    > b) jaki powinien być zakres sprawdzenia?

    Sprawdzenie przy kurierze ma raczej na celu stwierdzenie zgodności z
    listem przewozowym, a nie testowanie urządzenia. Od testowania, to jest
    gwarancja, czy ewentualna niezgodność z umową (ale tylko klient).

    Czy adresat ma obowiązek sprawdzić przesyłkę? W normalnym zakresie
    obowiązuje go tzw. należyta staranność. Zatem jeżeli udowodnimy, że z
    łatwością mógł brak czegoś zauważyć, to oczywiście ponosi za to winę,
    ale na pewno brak jakiegoś elementu wewnątrz obudowy już w zakres
    normalnego sprawdzenia nie wchodzi.

    Jakieś bardziej wyrafinowane testy w obecności kuriera raczej w grę nie
    wchodzą, o on nie ma na to czasu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1