  • 1. Data: 2007-10-27 13:30:35
    Temat: spadek testament zastrzezenie sprzedazy
    Od: "Grupki" <j...@o...pl>

    Mam otrzymac w spadku po zmarlym ojcu 25% mieszkania (czyli 50% czesci jaka
    mial ojciec) drugie 25% dostanie jego zona, moja matka.
    Niestety mam straszne awantury i matka nalega zebym zrzekl sie tych 25% dla
    niej bo i tak po jej smierci mieszkanie przypadnie mi jako jedynemu
    spadkobiercy.
    Zrbilbym bym to ale niestety znajac dziwne dzialania matki boje sie ze
    sprzeda to mieszkanie, amieni na i nne lub zrobi jakis inny glupi ruch na
    ktorym straci sie.
    Czy jest prawnie taka mozliwos a jesli tak to jaka, ze ja zrzeklbym sie tych
    25% pod warunkiem po pierwsze ze zrobi testament i tam zapisze mi te
    mieszkanie no a co wazniejsze ze bedzie gdzies zapisane i bedzie mialo moc
    wiazaca ze bez mojej zgody nie moze sprzedac tego mieszkania. Czy cos
    takiego jest prawnie mozliwe??

  • 2. Data: 2007-10-27 13:48:09
    Temat: Re: spadek testament zastrzezenie sprzedazy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grupki" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jaki jest sens, byś się zrzekał tych 25%, skoro i tak matka - wg Twojego
    projektu - ma nie mieć możliwości dysponowania całością?

  • 3. Data: 2007-10-27 15:12:55
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Oct 27, 3:48 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > U ytkownik "Grupki" <j...@o...pl> napisa w wiadomo
    cinews:ffvegv$8ic$1@news.supermedia.pl...

    > Jaki jest sens, by si zrzeka tych 25%, skoro i tak matka - wg Twojego
    > projektu - ma nie mie mo liwo ci dysponowania ca o ci ?

    TO samo pytanie mozna zadac matce. Na co jej te 25% wlasnosci
    mieszkania?

  • 4. Data: 2007-10-27 16:36:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:1193497975.164736.117210@o38g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    > TO samo pytanie mozna zadac matce. Na co jej te 25% wlasnosci
    > mieszkania?

    To pytanie bylo do obydwojga.

  • 5. Data: 2007-10-27 16:43:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grupki wrote:
> [...]
    > mieszkanie no a co wazniejsze ze bedzie gdzies zapisane i bedzie mialo moc
    > wiazaca ze bez mojej zgody nie moze sprzedac tego mieszkania. Czy cos

    Testament można zmienić 5 minut później.
    Nic ci testament nie daje.
    Powiedz matce nie i już.

  • 6. Data: 2007-10-27 20:12:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Grupki wrote:
> [...]
    > Niestety mam straszne awantury i matka nalega zebym zrzekl sie tych 25% dla
    > niej bo i tak po jej smierci mieszkanie przypadnie mi jako jedynemu

    No to po co się awanturuje? Jak robi awantury - wezwij policję i tyle.

    A udziałów w nieruchomości się za darmo nie pozbywaj - zwłaszcza, że
    twoja matka robiąc awantury o prawnie należny spadek sprawia wrażenie
    lekko niezrównoważonej (bez urazy).

  • 7. Data: 2007-10-28 16:08:27
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Oct 2007 15:30:35 +0200, "Grupki" <j...@o...pl> wrote:

> [...]
    >mieszkanie no a co wazniejsze ze bedzie gdzies zapisane i bedzie mialo moc
    >wiazaca ze bez mojej zgody nie moze sprzedac tego mieszkania.

    nie mozna byc "wlascicielem pod warunkiem" - jesli ktos jest
    wlascicielem to moze zrobic prawie wszystko ze swoja wlasnoscia.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 8. Data: 2007-10-28 16:11:02
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>
    napisal

    > nie mozna byc "wlascicielem pod warunkiem"

    Zgoda.

    > - jesli ktos jest
    > wlascicielem to moze zrobic prawie wszystko ze swoja wlasnoscia.

    Mozna np. nieruchomosc obciazyc (hipoteka, sluzebnosc) w taki sposób,
    ze _praktycznie_ bedzie niesprzedawalna.

  • 9. Data: 2007-10-28 16:19:05
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 28 Oct 2007 17:11:02 +0100, "Alek"
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:

    >Mozna np. nieruchomosc obciazyc (hipoteka, sluzebnosc) w taki sposób,
    >ze _praktycznie_ bedzie niesprzedawalna.

    mozna, slyszalem o hipotece na 1 zl ;-)
    jak rowniez slyszlaem, ze jak ktos sie uprze to odkreci cala sprawe
    ;-)

    wiec chyba latwiej (mniej formalnosci i mniejsze koszty) jest zostac
    przy tym,. co sad orzekl, czyli 25% nieruchomosci dla tworcy watku -
    na tym sie koncza formalnosci (np dobra, jescze uaktualnieneie KW)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2007-10-28 16:21:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Cyb pisze:

    > mozna, slyszalem o hipotece na 1 zl ;-)

    A hipoteka na 1 zł w czym stanowiłaby problem?

    > jak rowniez slyszlaem, ze jak ktos sie uprze to odkreci cala sprawe
    > ;-)

    Po co? W razie potrzeby nabywca zapłaci te 1 zł i już.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"