  • 1. Data: 2007-10-27 10:35:50
    Temat: Pijany lekarz, który leczy - podstawy prawne
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Szukam i szukam i tylko ustawę o wychowaniu w trzeźwości znalazłem.
    Jakie są podstawy prawne ukarania lekarza, który leczył ludzi będąc pod
    wpływem alkoholu i najlepiej jeszcze narkotyków? Interesują mnie
    przepisy prawa karnego, medycznego i kodeksu etyki zawodowej lekarza.

    Czy te same przepisy obejmują też niższy personel i studentów medycyny
    odbywających praktykę? Jeśli nie, to jakie?

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 2. Data: 2007-10-27 11:38:23
    Temat: Re: Pijany lekarz, który leczy - podstawy prawne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Czy te same przepisy obejmują też niższy personel i studentów medycyny
    > odbywających praktykę? Jeśli nie, to jakie?

    Gdzieś ty cały pijany szpital znalazł :-)

  • 3. Data: 2007-10-27 15:11:57
    Od: kffiatek <k...@s...op.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzieś ty cały pijany szpital znalazł :-)

    Niee, nie mam pojęcia o prawie, a muszę za karę przygotować prezentację
    na ćwiczenia:P Szukałem po słowach kluczowych, ale nic nie ma niestety...

    pozdrawiam
    --
    Kffiatek

  • 4. Data: 2007-10-29 08:14:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kffiatek" <k...@s...op.pl> napisał

    > Niee, nie mam pojęcia o prawie, a muszę za karę przygotować prezentację
    > na ćwiczenia:P

    Za karę? Chyba wiem co przeskrobałeś ;>

  • 5. Data: 2007-10-29 08:29:15
    Od: JK <n...@D...o2.pl>

    kffiatek napisał(a):
    > Niee, nie mam pojęcia o prawie, a muszę za karę przygotować prezentację
    > na ćwiczenia:P Szukałem po słowach kluczowych, ale nic nie ma niestety...
    A studiujesz prawo czy medycynę? :P

  • 6. Data: 2007-10-31 14:08:05
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Dnia 27-10-2007 nikt nawet nie przypuszczał, że napisane
    wówczas przez agenta o pseudonimie 'kffiatek' słowa
    spowodują takie konsekwencje. A brzmiały one:

> [...]
    > wpływem alkoholu i najlepiej jeszcze narkotyków? Interesują mnie
    > przepisy prawa karnego, medycznego i kodeksu etyki zawodowej lekarza.

    Na sam początek to i Kodeks Pracy wystarczy:

    art. 180 § 2. Za nieprzestrzeganie przez pracownika przepisów
    bezpieczeństwa i higieny pracy lub przepisów przeciwpożarowych, opuszczenie
    pracy bez usprawiedliwienia, stawienie się do pracy w stanie nietrzeźwości
    lub spożywanie alkoholu w czasie pracy - pracodawca może również stosować
    karę pieniężną.

    Koseks karny:

    Art. 156. § 1. (52) Kto powoduje ciężki uszczerbek na zdrowiu w postaci:
    1) pozbawienia człowieka wzroku, słuchu, mowy, zdolności płodzenia,
    2) innego ciężkiego kalectwa, ciężkiej choroby nieuleczalnej lub
    długotrwałej, choroby realnie zagrażającej życiu, trwałej choroby
    psychicznej, całkowitej albo znacznej trwałej niezdolności do pracy w
    zawodzie lub trwałego, istotnego zeszpecenia lub zniekształcenia ciała,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    Art. 162. § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym
    bezpośrednim niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na
    zdrowiu nie udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub
    innej osoby na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na
    zdrowiu, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    No ioczywi scie google http://www.google.com/search?q=pijany+lekarz+zarzut
    np. pierwszy link http://42.pl/u/vvt

    --
    TomaSz.