  • 1. Data: 2003-08-17 22:14:14
    Temat: spadek
    Od: "romeo" <w...@p...onet.pl>

    Ojciec zmarł pół roku temu.Siostra zabrała wszystko-dokumenty własności
    działki i mieszkania,pieniądze z oszczędności,wartościowe przedmioty i
    wszystko,wszystko!
    Co mam robić aby wyegzekwować swoje ?
    Mnie sądownie(była sprawa w sądzie)należy się połowa.Czy zgłosić to do
    prokuratury?.Idzie zima a ja nie mam gdzie mieszkać a ojciec pozostawił
    mieszkanie które jest puste .Siostra ma osobny dom i mieszkanie a nie chce
    mi jako spadkobiercy udostępnić kluczy.
    Proszę o pomoc .Roman A.

  • 2. Data: 2003-08-17 22:34:32
    Temat: Re: spadek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ja wiem, że to nieładnie, ale skoro nie ma innego wyjścia. Siostra
    przywłaszcza sobie Twoje prawa majątkowe. Złóż zawiadomienie do organów
    ścigania.

  • 3. Data: 2003-08-18 08:02:46
    Temat: Odp: spadek
    Od: "romeo" <w...@p...onet.pl>

    dziękuję Ci za odpowiedź to mnie bardzo satysfakcjonuje
    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bhp0k5$737$...@i...gazeta.pl...

  • 4. Data: 2003-08-18 13:58:42
    Od: Diablo<D...@n...com>

> [...]
    pozostawił
    > mieszkanie które jest puste .Siostra ma osobny dom i mieszkanie a

    Z Twojego listu wynika, że przeprowadzone zostało już postępowanie
    sądowe o stwierdzenie nabycia spadku. Skoro tak, sąd zapewne wydał
    postanowienie, w którym, jak piszesz zasądził na Twoją rzecz połowę
    masy spadkowej (zapewne dokładnie określając, które przedmioty
    należą się Tobie, a które siostrze). Wobec tego proponuję wybrać się
    do sądu i poprosić o odpis tego postanowienia - bo jak piszesz siostra
    zabrała wszystkie dokumenty - (opłata kancelaryjna 6 zł. z
    znaczkach). Następnie - w zależności od treści tego postanowienia:
    - gdy Sąd zasądził wyłącznie na Twoją rzecz konkretne przedmioty,
    pieniądze lub nieruchomość (mieszkanie) - przysługuje Ci roszczenie z
    art. 1029 kc o wydanie Ci przedmiotów należących do spadku oraz
    ewentualne roszczenie o wynagrodzenie za korzystanie z tych
    przedmiotów, o naprawienie szkody z powodu ich zużycia, pogorszenia
    lub utraty;
    - jeżeli (co bardziej prawdopodobne) Sąd zasądził tzw. współwłasność
    poszczególnych elementów masy spadkowej (np. mieszkania),
    generalnie przysługuje Ci prawo żądania sądowego działu spadku (art.
    1037 kc). Tak więc możesz wystąpić z wnioskiem do sądu o dział
    spadku, załączając postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, i
    dokładnie wyszczególniając wszystkie składniki masy spadkowej. Jeśli
    nie masz pieniędzy na wpis (opłatę sądową), możesz równocześnie
    złożyć wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-08-19 19:35:51
    Od: "romeo" <w...@p...onet.pl>

    Sąd nie rozpatrywał szczegółów.Podzielił mase spadkową po 1/2 dla każdego
    !!!
    Użytkownik Diablo <D...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bhqm2i$7mv$...@a...news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2003-08-20 11:25:30
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "romeo" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Sąd nie rozpatrywał szczegółów.Podzielił mase spadkową po 1/2 dla każdego
    > !!!

    I slusznie....

    Niepotrzebuje pan zadnych wiecej dokumentow, by byc wspolwlascicielem tego,
    czego Ojciec byl wlascicielem.

    Ja wzialbym pod do kieszeni wyrok (prawomocny) i jesli ojciec byl
    wlascicielem
    udal sie doodpowiednich organow by wpisac mnie jako wspolwlasciciela.

    Nastepnie wraz z odpowiednim fachowcem otworzylbym drzwi SWOJEGO
    mieszkania...
    i juz nie staloby puste...

    No ale kazdy odpowiada za siebie...

    Sa jeszcze dwie sprawy..
    Po pierwsze czy podaliscie w sadzie co jest "masa spadkowa ?"

    No i po drugie - przeba sie rozliczyc z US-em.
    jemu juz koniecznie trzeba podac co jest w spadku,
    wycenic, wyliczyc podstawe a od niej podatek.....
    no i go zaplacic......

    Moze gdy siostrzyczka zacznie liczyc dojdziecie do wniosku ze epiej zeby Pan
    jednak wial w ramach tej polowy to mieszkanie...

    Bo wtedy jego artosc do powierzchni 110 m*m nie wchodzi
    (w Panskim przypadki) do podstawy opodatkowania.

    (mozna to siostrzyczce jakis wynagrodzic...)

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-08-21 21:53:20
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    Przede wszystkim to trzeba przeprowadzić postępowanie o dział spadku! Samo
    stwierdzenie nabycia spadku oznacza tylko kto i w jakich częściach jest
    spadkobiercą, a nie które przedmioty są czyje. Dlatego mozesz sobie darować
    prokuraturę, bo na razie twoja siostra nie zrobiła niczego wbrew prawu. Jeśli
    nie chce się z tobą dogadać, złóż wniosek w sądzie o dział spadku i tam sąd
    ustali co będzie dla ciebie a co dla niej.

  • 8. Data: 2003-08-21 23:21:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Święte słowa. Z tym, że do tego podziału spadku wszystko jest w ułamkowej
    części własnością spadkobierców, a więc żaden z nich nie ma prawa
    rozporządzać tym, jak swoim majątkiem.

  • 9. Data: 2003-08-22 21:54:41
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    > Święte słowa. Z tym, że do tego podziału spadku wszystko jest w ułamkowej
    > części własnością spadkobierców, a więc żaden z nich nie ma prawa
    > rozporządzać tym, jak swoim majątkiem.

    To prawda, ale wydaje mi sie, że nie było mowy o tym, aby siostra rozporządziła
    majątkiem.

  • 10. Data: 2003-08-22 22:39:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | To prawda, ale wydaje mi sie, że nie było mowy o tym, aby siostra
    rozporządziła
    | majątkiem.

    A użytkowanie i niedopuszczenie drugiego współwłaściciela do użytkowania to
    nie przywłaszczenie? Bo moim zdaniem tak.