    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek
    Date: Sat, 23 Feb 2002 13:37:51 +0100

    "K." <k...@b...pl> wrote in message news:a50a2g$c71$1@news.tpi.pl...
    > Dzięki za odpowiedź! Generalnie w grę wchodzi albo testament,albo
    darowizna
    > już teraz-wiem też,że to jest właściwie kwestia:KIEDY zapłacę
    podatek-teraz
    > czy później.Pytanie:jak to mniej więcej kwota od mieszkania kosztującego
    > 85.000 zł przy stopniu pokrewieństwa babcia-wnuczka?W zależności od tej
    sumy
    > podejmie się decyzję...
    > Kasia

    Jak juz pisalem na "podatkach".

    Nie kombinowac, lecz brac, gdy daja.

    ja wiem, ze to trudno uwierzyc, ze nasza wspaniala rodzina moglaby wyciagnac
    rece po spadek,
    gdy Babcia kiedys umrze, ale nie takie rzeczy swiat widzial.

    Pani zameldowanie NIC PANI NIE POMOZE, ani fakt i przez laa opiekowala sie
    babcia.

    Trzeba isc do notariusza, bez niego sie nie obejdzie, i on, notariusz
    wszystko pani "bez doplat" wyliczy.

    wyliczy, pobierze pieniazki i po krzyku.
    Z tego co wiem, to przy darowiznie mieszkania (jesli nie ma Pani innego
    mieszkania) do 110 m^2
    podatku Pani nie zaplaci WCALE. lez u notariusza sie Pani upewni, to on jest
    "wplacajacym" ten podatek.

    Notariusz powie Pani tez, jakie dokumenty trzeba przedstawic, w zaleznosci
    czy jest to mieszkanie,
    czy wlasnosciowe prawo do mieszkania spoldzielczego.

    Boguslaw