  • 1. Data: 2002-02-19 16:34:55
    Temat: spadek
    Od: "K." <k...@b...pl>

    Mieszkanie należące do babci ma w przyszłości być moje.Babcia proponuje
    jakieś formalne rozwiązania.Co jest mniej kosztowne? Przepisanie mieszkania
    na mnie jeszcze za jej życia czy spisanie testamentu? Jaki podatek
    musiałabym zapłacić w obu przypadkach? Mieszkanie ma wartość ok.90 tys.

    Do dziś babcia jest właścicielką mieszkania,a ja z nią mieszkam i jestem
    zmaledowana.Liczę się z tym,że taka operacja będzie oznaczać koszty,ale
    jakie i co lepsze?
    Dzięki za poradę
    Kasia

  • 2. Data: 2002-02-19 17:06:26
    Temat: Re: spadek
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 19 Feb 2002, K. wrote:

> [...]
    > na mnie jeszcze za jej życia czy spisanie testamentu? Jaki podatek
    > musiałabym zapłacić w obu przypadkach? Mieszkanie ma wartość ok.90 tys.

    Było to już wałkowane, poczytaj archiwum.

    W grę wchodzi jeszcze umowa dożywocia - ty dostajesz teraz mieszkanie i
    musisz utrzymywać babcię do śmierci (zapewniając minimum to co wymieniono
    w art. 908 ust. 1 KC).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-02-19 17:27:28
    Od: "Baffon" <c...@p...fm>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    >
    > W grę wchodzi jeszcze umowa dożywocia - ty dostajesz teraz mieszkanie i
    > musisz utrzymywać babcię do śmierci (zapewniając minimum to co wymieniono

    Dodam jeszcze szanowna kolezanko ze kolega pozatym ze ma absolutna racje to
    jeszcze stajesz sie odrazu prawowita wlascicielka bo z testamentami roznie
    bywa zawsze po smierci chetnie znajduja sie ludzie ktorym zalezy aby cos
    urwac dla siebie
    pozdrawiam--

  • 4. Data: 2002-02-20 14:01:18
    Od: "K." <k...@b...pl>

    Dzięki za odpowiedź! Generalnie w grę wchodzi albo testament,albo darowizna
    już teraz-wiem też,że to jest właściwie kwestia:KIEDY zapłacę podatek-teraz
    czy później.Pytanie:jak to mniej więcej kwota od mieszkania kosztującego
    85.000 zł przy stopniu pokrewieństwa babcia-wnuczka?W zależności od tej sumy
    podejmie się decyzję...
    Kasia

  • 5. Data: 2002-02-23 12:37:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "K." <k...@b...pl> wrote in message news:a50a2g$c71$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > czy później.Pytanie:jak to mniej więcej kwota od mieszkania kosztującego
    > 85.000 zł przy stopniu pokrewieństwa babcia-wnuczka?W zależności od tej

    Jak juz pisalem na "podatkach".

    Nie kombinowac, lecz brac, gdy daja.

    ja wiem, ze to trudno uwierzyc, ze nasza wspaniala rodzina moglaby wyciagnac
    rece po spadek,
    gdy Babcia kiedys umrze, ale nie takie rzeczy swiat widzial.

    Pani zameldowanie NIC PANI NIE POMOZE, ani fakt i przez laa opiekowala sie
    babcia.

    Trzeba isc do notariusza, bez niego sie nie obejdzie, i on, notariusz
    wszystko pani "bez doplat" wyliczy.

    wyliczy, pobierze pieniazki i po krzyku.
    Z tego co wiem, to przy darowiznie mieszkania (jesli nie ma Pani innego
    mieszkania) do 110 m^2
    podatku Pani nie zaplaci WCALE. lez u notariusza sie Pani upewni, to on jest
    "wplacajacym" ten podatek.

    Notariusz powie Pani tez, jakie dokumenty trzeba przedstawic, w zaleznosci
    czy jest to mieszkanie,
    czy wlasnosciowe prawo do mieszkania spoldzielczego.

    Boguslaw