    From: Leszek Olszewski <l...@o...pl-nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: skradziona karta kredytowa
    Date: Sun, 13 Jan 2002 19:00:41 +0100
    Sender: z...@p...onet.pl@213.17.194.106

    In article <a1scov$26v$1@news.tpi.pl>, p...@g...pl says...
    > Witam i mam pytanie
    > 8.01.2002r skradziono mi karte kredytowa
    > zauwazylem ten fakt nastepnego dnia rano
    > Natychmiast zastrzeglem karte przez noc ktos zrobil operacje na kwote laczna
    > okolo 8000 zl.
    > O ile wiem karta jest wlasnoscia banku.
    > A aby dokonac autoryzacji musi byc kod PIN albo moj podpis.
    > Operacje byly robione bez kodu PIN
    > Ja tez sie nie podpisywalem.
    > Bank wiec nie moze mi zabrac pieniedzy. Czy mam racje????
    > Czy moge reklamowac takie operacje. Nadmieniam ze natychmiast donioslem o
    > dokonaniu przestepstwa na Policje.
> [...]

    Zloz pisemna reklamacje, jednak nastaw sie na to, ze nie bedzie latwo.
    Banki w Polsce z reguly nie chca ponosic odpowiedzialnosci za tranzakcje
    wykonane przed zastrzezeniem karty.

    Co do zgodnosci podpisow, podpis musi byc zgodny z tym na karcie a karta
    jest u zlodzieja wiec nie ma z czym porownac slipow. As simple as that.

    Pozdrawiam i zycze powodzenia,
    Leszek