    From: "sprzedawca" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: serwis aukcyjny stanowi prawo
    Date: Thu, 3 Apr 2014 14:03:12 +0200

    Gotfryd Smolik news:
    > Tylko Ty domagasz się, aby serwis *musiał* być sędzią.
    > A serwis uważa, że uznanie racji stron on może wykonywać
    > po uważaniu. pzdr, Gotfryd

    Ale serwis zachowuje się dokładnie tak jak by jednocześnie stanowił prawo i
    był sędzią i na dodatek robi to tak jak mu wygodnie, jak sobie chce!
    Kupiłem towar i zostałem oszukany, oszust przyznał się do winy i zwrócił mi
    kasę wraz z kosztami przesyłki, w przeciwnym razie sprawa trafiłaby do sądu
    i był by prawomocny wyrok. Byłem zaskoczony że po incydencie oszust dalej
    wystawia na serwisie aukcyjnym ten sam towar i oszukuje w ten sam sposób,
    mało tego okazało się że takich oszustów wystawiających ten sam towar jest
    ponad 20stu!

    Serwis ma regulamin który zabrania sprzedawcom wprowadzać w błąd, czyli
    oszukiwać, regulamin ten przewiduje dla oszustów sankcje takie jak usuwanie
    aukcji, oraz usuwanie kont w razie nagminnego łamania regulaminu. Żeby
    uchronić ludzi przed oszustem zgłaszam sprawę do serwisu i podaję listę
    oszustów i ich aukcji, serwis ignoruje to, brak odpowiedzi, aukcje nie są
    usuwane, oszuści dalej okradają ludzi, wszystko za zgodą i wiedzą serwisu
    aukcyjnego. Przecież taka sytuacja w polskim prawie to zdaje się paserstwo!

    Dla kontrastu podałem przykład kiedy to ten sam serwis usunął moją aukcję
    mimo tego że ja nikogo nie oszukałem, po prostu pracownik serwisu stwierdził
    sobie od tak że ja moją aukcją oszukuję i ma prawo zgodnie ze swoim
    regulaminem ją bez podania przyczyny usunąć. Brak oszustwa, brak dowodów
    oszustwa, w zasadzie to pomówienie o oszustwo przez pracownika serwisu i
    aukcja usunięta. Natomiast na zgłoszenie oszustwa z dowodami serwis nie
    reaguje, mimo tego że zgodnie nawet z własnym regulaminem ma taki obowiązek.

    Popularny serwis aukcyjny chroni przestępców, praktykuje paserstwo, gnębi
    uczciwych sprzedawców, pomawia ich i im grozi, nie stosuje się do własnego
    regulaminu ani do polskiego prawa, pytanie co można im zrobić? Ja na pewno
    nic nie zrobię bo nie mam takich pieniędzy na prawników jak oni i nie jestem
    ani sędzią ani prokuratorem.