  • Data: 2014-04-05 09:45:44
    Temat: Re: serwis aukcyjny stanowi prawo
    Od: "sprzedawca" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof Jodłowski:
    > Ale w jakim zakresie nie stosuje się do polskiego prawa?
    > Konkretnie - jaki przepis lub paragraf?
    > Bo ja nie widzę żadnego naruszenia prawa.

    Kodeks Cywilny, nie przestrzega zawartej obopólnie i dobrowolnie umowy w
    postaci regulaminu.
    Kodeks Karny, współudział w oszustwie i czerpanie z tego korzyści
    finansowych, pomówienia.
    Jak by się przyjrzał to pewno by znalazł całą stronę paragrafów, ten serwis
    od jakiegoś czasu wprowadził sporo udogodnień mających na celu ochronę
    oszusta przed klientem. Wczoraj znajomy mi opowiedział sytuację z tym
    serwisem że został oszukany i zgłosił sprawę na policję a serwis nie chciał
    mu udzielić żadnych informacji na temat oszusta, konkretnie chodziło o
    informację pozwalającą stwierdzić oszustwo, tłumacząc że poszkodowany jest
    osobą trzecią i że wszelkich informacji udzielą wyłącznie policji. Policja
    nawet nie przyjęła zgłoszenia oszustwa bo stwierdziła że w zgłoszeniu nie ma
    kluczowych dowodów a nie było bo serwis odmówił. A skoro policja odmówiła
    przyjęcia zgłoszenia więc serwis odmówił wypłaty odszkodowania za
    transakcję, więc radzę wielką ostrożność w korzystaniu z popularnych
    serwisów aukcyjnych.