  • Data: 2009-03-27 18:37:40
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wyskrobał(a):
    > Ale to nie twoja sprawa czy ktoś ma kompleksy. Przeciętny człowiek MA
    > PRAWO mieć kompleksy, mieć np. DEPRESJĘ, problemy osobowościowe itp.
    > A obowiązkiem państwa oraz systemu prawnego jest chronić kogoś takiego
    > przed tym żeby np. jakiś burak z klubu nie mógł bezkarnie pogłębić
    > tychże problemów.
    >
    > Od czasu kiedy żyjemy w państwie prawa to trzeba liczyć się z innymi
    > ludźmi, nie można wyrządzać im krzywdy. A krzywda w sensie
    > psychologicznym jest jtym bardziej dotkliwa.

    Jakbym coś właśnie jadł, to miałbym pop przeczytaniu tego opluty monitor.
    Obowiązkiem państwa jest dbanie, żeby burak z klubu nie pogłębiał problemów
    z niską samooceną jakiegoś człowieka???

    > Nikt nie ma prawa tego napiętnować publicznie! Na tym właśnie polega
    > ochrona dóbr osobistych.

    Proszę, nie ucz mnie co to jest ochrona dóbr osobistych, bo dostatecznie
    dużo na ten temat przeczytałem i mam o tym sporo większe pojęcie niż Ty. Nie
    masz absolutnie żadnych argumentów w postaci konkretnych przepisów prawnych,
    a tylko swoje widzimisie.

> [...]
    > przewidzianymi prawem gospodarczym *warunkami* takimi jak: trzymania
    > się zasad higieny (w gestii SANEPIDu), mała uciążliwość dla
    > okolicznych mieszkańców i innych placówek prowadzących również
    > działalność gospodarczą, ...itd itp..., aż wreszcie jeśli sposób
    > prowadzenia tej firmy nie godzi czyjeś dobra osobiste.
    > Oczywistym jest także to, że charakter działalności usługowej
    > uregulowany jest osobno tym, że podmiot gospodarczy nie może
    > dyskryminować swych klientów z jakichkolwiek przyczyn. Jest to
    > podstawowa zasada obowiązująca w krajach Unii Europejskiej.

    Uhm... Pojedź na halę do Makro bez karty i wytłumacz to przy bramce jak
    będziesz miał problemy z wejściem. Może ich przekonać. Zwłaszcza tą
    "podstawową zasadą obowiązującą w krajach Unii Europejskiej" rzucisz ich na
    kolana.

    > Samo wartościowanie ludzi-klientów, że jedni są "lepsi" a inni "gorsi"
    > jest nieuprawnionym działaniem godzącym w czyjąś godność osobistą.

    Idąc tym tropem: Jak jutro rano w sklepie nie dostanę chleba, bo osoba
    przede mną kupi ostatni bochenek, to powinienem poczuć się urażony. Moja
    godność powinna znaleźć się na samym dnie. Bo przecież czym się różnią moje
    pieniądze od pieniędzy osoby, która w kolejce stała przede mną? Uczciwy
    sprzedawca powinien podzielić bochenek porówno między mnie i tą osobę, bo
    nasze pieniądze są tyle samo warte (i nie śmierdzą).

    > Osoba prywatna może mieć swoje prywatne poglądy i sympatie i je
    > okazywać w stosownych ramach. Ale pracownik placówki usługowej musi
    > zachować bezstronność, profesjonalizm ponieważ reprezentuje nie tylko
    > siebie ale także urzędy które udzieliły tej placówce pozwolenia na
    > działalność gospodarczą.

    Hellllllloooołłłł! Nie ma pozwolenia na DG :) Obudź się! I wskaż łaskawie
    podstawę prawną tego co napisałeś, OK?

    --
    .B:artek.