  • Data: 2009-03-27 18:18:20
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

    > Samo wartościowanie ludzi-klientów, że jedni są "lepsi" a inni "gorsi"
    > jest nieuprawnionym działaniem godzącym w czyjąś godność osobistą.
    > Osoba prywatna może mieć swoje prywatne poglądy i sympatie i je
    > okazywać w stosownych ramach. Ale pracownik placówki usługowej musi
    > zachować bezstronność, profesjonalizm ponieważ reprezentuje nie tylko
    > siebie ale także urzędy które udzieliły tej placówce pozwolenia na
    > działalność gospodarczą.

    Wartościowanie ludzi to zabieg normalny, który każdy przeprowadza i ma
    do tego prawo - na tym polega istota wolności, że możesz dokonywać
    wyboru (również wyboru osób, z którymi zawrzesz umowę). Chyba nie
    sądzi, że ponosi odpowiedzialność prawną dziewczyna, która odrzuci
    propozycję małżeństwa ? Niekiedy sposób komunikowania tych wyborów
    może naruszać zasady dobrego wychowania (co nie rodzi skutków prawnych
    - np. jak selekcjoner mówi - Pan nie wejdzie, bo to jest sprzeczne z
    zasadami naszego klubu. Koniec.), niekiedy może naruszać dobra
    osobiste (np. Won mi stąd, śmieciu).

    Pracownik placówki usługowje reprezentuje tylko siebie i swojego
    pracodawcę. Nie reprezentuje urzędów, gdyż żadne urzędy nie udzielają
    pozwoleń na prowadzenie nocnych lokali.

    Nałożenie na kogokolwiek prawnego obowiązku wpuszczania innych osób do
    lokalu wymagałoby podstawy prawnej. Znasz taki przepis ?