  • Data: 2009-03-27 18:42:10
    Temat: Re: selekcja w klubach a jej legalność
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On Mar 27, 7:18 pm, m...@y...com wrote:
    > Chyba nie
    > sądzi, że ponosi odpowiedzialność prawną dziewczyna, która odrzuci
    > propozycję małżeństwa ?

    To jest osoba prywatna, osoba fizyczna, już pisałem o tym dwukrotnie w
    tym wątku. Ma prawo wartościować ludzi ze swego otoczenia wedle
    własnego uznania, ale też nie może bezkarnie w dowolny sposób kogoś
    obrażać czy poniżać.

    > Niekiedy sposób komunikowania tych wyborów
    > może naruszać zasady dobrego wychowania (co nie rodzi skutków prawnych

    Do pewnego stopnia narusza zasady wychowania, ale po przekroczeniu
    pewnej granicy może naruszyć także dobra osobiste osoby ludzkiej, jej
    godności i dobrego imienia - co już *rodzi* skutki prawne!

    > - np. jak selekcjoner mówi - Pan nie wejdzie, bo to  jest sprzeczne z
    > zasadami naszego klubu. Koniec.

    Nie koniec! Wówczas: "proszę podać zasadność tego stwierdzenia!" Z
    jakimi zasadami klubu jest sprzeczne moje wejście? Nie odpowiednia
    rasa, narodowość, poglądy osobiste, uroda, poziom intelektualny? Samo
    to określenie przez pracownika klubu w sposób formalny, bo przy
    sprzedawaniu biletów (i jeszcze w obecności wezwanej policji), i
    publiczny, bo w obecności innych ludzi czekających w kolejce, jest
    bezprawnym naruszeniem mojego dobrego imienia. I jeszcze będzie na to
    dużo świadków.

    > Pracownik placówki usługowje reprezentuje tylko siebie i swojego
    > pracodawcę. Nie reprezentuje urzędów, gdyż żadne urzędy nie udzielają
    > pozwoleń na prowadzenie nocnych lokali.

    Jak to, nie musi zarejestrować swej działalności gospodarczej? A czy
    stosowny urząd *zawsze* musi się na tą rejestrację zgodzić?
    Poza tym czy władze gminy lub miatsa, np. na wniosek okolicznych
    mieszkańców, nie mogą wystąpić z uchwałą nakazującą zamknięcie
    uciążliwej placówki?

    > Nałożenie na kogokolwiek prawnego obowiązku wpuszczania innych osób do
    > lokalu wymagałoby podstawy prawnej. Znasz taki przepis ?

    Wystarczy, że jest przepis nie pozwalający na odmowę obsłużenia
    jakiegoś klienta jeśli nastąpiło to tylko i wyłącznie z powodu
    osobistego wyboru pracownika lokalu usługowego.