    From: "andrzej.dacz " <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sędzia przeoczył informację, że ofiara zmarła...
    Date: Wed, 7 Sep 2005 07:04:07 +0000 (UTC)

    kam <#k...@w...pl#> napisał(a):

    > pytanie brzmiało - kto wysyłał? takie było zarządzenie sędziego, czy na
    > błędny adres wysłano pismo?
    > uważasz że sędzia powinien sprawdzać każde pismo jakie wychodzi z sądu?
    > jak to sobie wyobrażasz?

    Powinien czytać każde pismo w prowadzonej przez siebie sprawie. Bo inaczej
    odpowiedzialnych za bałagan się nie znajdzie: jesli nie sędzia, to kto? W moim
    przypadku kilka razy pisałem o tym, że zmieniłem adres zamieszkania. Bez skutku.

    > potrafisz przewidzieć jak będzie wyglądała i ile trwała każda z
    > wcześniejszych spraw?

    Ależ to podstawa dobrej organizacji: planowanie i przewidywanie. Pewnie, że
    nie wszystkou udaje się co do minuty. Tylko to nie może być mój problem, a
    problem sędziego.

    > nie, komentarz dotyczył ogólnie sędziów
    > a Ci są bardzo różni
    > jak wszędzie

    > ści.
    >
    > co wiesz o pracy sędziego?
    > czy gdzie indziej jest inaczej - jakoś nie zauważyłem

    Tak? A moze czekałeś na telefon komórkowy przez pół roku? A fachowiec od
    pralki naprawił pralkę po... trzech latach? Umów się np. na dostawę dachówek
    u Brassa, Ruppceramiki i innych firm - będą punktualnie.
    Wyobrażasz sobie sytuację, gdy np. jakiś fachowiec od zmywarki nie radzi
    sobie, Ty się denerwujesz, a on Ci odpowiada: "Co ty wiesz o zmywarkach"?
    Nic nie muszę wiedzieć, obchodzą mnie efekty, poziom obsługi - tak samo w sądzie.

    > sędzia może
    > znajdź jeszcze innych pracowników i środki na zapłacenie im
    > poza tym OIDP wprowadzenie takiej organizacji największy opór budziło
    > wśród adwokatów itd.

    W normalnej firmie Prezes takie rzeczy postanawia błyskawicznie. Z tytułu
    dwuzmianowości nie powinno być żadnych dodatkowych kosztów (wystarczy mniej
    sal, mniej komputerów, itd.). Przecież jest ktoś taki jak Prezes Sądu, to on
    powinien organizować to wszystko. A że się nie chce i nie chce się narażać
    środowisku... to inna sprawa :)
    Piszesz o adwoktatach. A co oni mają do pracy sądu???

    Pzdr
    Andrzej