  • 11. Data: 2006-09-08 10:59:49
    Temat: Re: sąsiadka pomawia moje dziecko
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 9/7/2006 6:08 PM, Izek wrote :
> [...]
    > wierzycieli i firmy windykacyjne, oburzone postępowaniem "kanarów" itp. Ja
    > jeżdże zawsze trzeźwa (na umysle też), zawsze kupuje bilety tam gdzie to
    > konieczne, przestrzegam przepisów ruchu drogowego i usmiecham do drogówki (oni
    > do mnie też). A że zwróciłam sie do Was o pomoc bo moim zdaniem została
    > skrzywdzona moja dziewiecioletnia córka, to przepraszam, w koncu to tylko
    > dziecko i macie rację że nie warto temu małemu problemowi poswięcać uwagi.
    >
    > Życzę jak najwięcej pytań od typów spod ciemnej gwiazdy, bedziecie mieli o czym

    To, że nikt nie odpowiedział w przeciągu 8 godzin, nie świadczy że nie
    chcemy pomóc. Problem jaki przedstawiłaś nie jest z kategorii takich, w
    których można sobie swobodnie poprzyczepiać się więc i nie wzbudził
    zainteresowania osób, które mają z krzyczenia frajdę. Z kolei osoby,
    które posiadają wiedzę i umiejętności aby Ci pomóc w ciągu dnia pracują
    i zwykle odpowiadają wieczorem albo po kilku dniach (co zresztą widać,
    że ludzie zaczęli pisać w tym wątku dopiero po 18:30).

    Zaś merytorycznie: koledzy trafnie zauważyli, że nie bardzo da się tu
    zastosować przepisy kodeksu karnego ani kodeksu wykroczeń. Zachowanie
    rzeczonej kobiety było mówiąc kolokwialnie wredne, ale niestety
    pozostające poza zakresem rozpoznawania prawa karnego.

    W tej sytuacji pozostają dwie drogi, albo powództwo cywilne o ochronę
    dóbr osobistych (kosztowne, długotrwałe i nieskuteczne), albo działania
    pozaprawne.

    Można na przykład w zależności od sytuacji rozważyć przeprowadzenie
    rozmowy z kobietą, czy na przykład, jeśli dla kobiety autorytetem jest
    lokalny proboszcz prośba aby proboszcz przeprowadził rozmowę z panią na
    temat 8 przykazania.
    --
    Przemysław Płaskowicki
    What is truth? (Pontius Pilate)

  • 12. Data: 2006-09-08 15:19:55
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Przemku, mysle ze sie mylisz i oba przepisy byloby mozna zastosowac. Kodeks
    wykroczen od razu, karny - w przypadku natrectwa i uporczywosci dzialan owej
    "baby" ("albo nad małoletnim" - dziekuje za zwrocenie uwagi, Jarku).
    Przynajmniej ja tu widze zlosliwe niepokojenie poprzez wprowadzanie w blad
    innych ludzi. A organizowanie nagonki na dziecko, ktore przez to cierpi, jak
    najbardziej podpada pod umyslne znecanie sie psychiczne nad dzieckiem,
    posrednio - ale jest. Wystarczy przesledzic zamiar, sposob wykonania i
    efekt.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-09-09 00:49:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.09.2006 Izek <d...@o...pl> napisał/a:
> [...]
    >
    > Życzę jak najwięcej pytań od typów spod ciemnej gwiazdy, bedziecie mieli o czym

    Trzeba mieć niezły tupet żeby skomleć o darmową pomoc a gdy nie otrzyma
    się jej w ciągu parunastu godzin pozwalać sobie na takie uwagi odnośnie
    uczestników grupy. Jak myślisz, w jakim świetle stawia to przedstawioną
    przez ciebie historię?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2006-09-12 16:42:49
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > się jej w ciągu parunastu godzin pozwalać sobie na takie uwagi odnośnie
    > uczestników grupy. Jak myślisz, w jakim świetle stawia to przedstawioną

    Delikatnie rzecz ujmujac, trzeba miec calkowita atrofie empatii, tudziez
    zaniki w dobrym wychowaniu, zeby do kobiety zwracac sie w sposob,
    przyrownujacy ja do psa. Jak rowniez, zeby podawac jej slowa w watpliwosc na
    podstawie li wlasnych przemyslen na wyzej wymienionym poziomie. Przyjmij do
    wiadomosci, ze kobiety sa skomplikowanymi stworzeniami, czesto bardzo
    nerwowo i z rozgoryczeniem reagujacymi na okreslone sytuacje - np. "zimny i
    skalkulowany brak reakcji wobec czegos, co w ich oczach jest wolajaca o
    pomste do nieba krzywda, wyrzadzana jej dziecku". Na przyszlosc polecam Ci
    ugryzc sie w jezyk, zanim chlapniesz cos rownie milego.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 15. Data: 2006-09-13 07:59:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tiger napisał(a):
    > Na przyszlosc polecam Ci ugryzc sie w jezyk, zanim chlapniesz cos rownie milego.

    ale prawdziwego

    KG

  • 16. Data: 2006-09-13 08:40:26
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ale prawdziwego

    Dzentelmeni nie dyskutuja o rzeczach oczywistych ;-)