  • 1. Data: 2003-06-08 01:25:00
    Temat: sad gordzki - wezwanie - rozprawa zaoczna...
    Od: "Bruneros" <b...@c...info>

    po 2 latach dostaem wezwanie do sadu grodzkiego a rozprawe.
    (wykroczenie za picie piwka)
    niestety w danym terminienie moge sie stawic.
    czy zatem wskazane jest by poinformowac sad
    o tym pisemnie ? z tego co wiem w takich przypadkach
    i tak sprawy rozpatruja zaocznie.
    czy zatem w pismie moge wyrazajac skruche
    i przyznajac sie do zarzucanego mi wykroczenia
    moge poprosic o rozstrzygniecie rozprawy zaocznie ?

    pozdr MK

  • 2. Data: 2003-06-08 07:40:29
    Temat: Re: sad gordzki - wezwanie - rozprawa zaoczna...
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "Bruneros" <b...@c...info> napisał w wiadomości
    > po 2 latach dostaem wezwanie do sadu grodzkiego a rozprawe.
    > (wykroczenie za picie piwka)
    [...]

    Po 2 latach wykroczenie jest juz przedawnione, wiec chyba nie ma potrzeby
    wyrazania czegokolwiek. Chyba, ze dla zasady chcesz cos tam zaplacic i nie
    masz zamiaru w razie czego podniesc zarzutu przedawnienia.

    marekz

  • 3. Data: 2003-06-08 10:36:22
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Sun, 8 Jun 2003 09:40:29 +0200, "MarekZ"
    <m...@b...krakow.pl> wrote:

> [...]
    >wyrazania czegokolwiek. Chyba, ze dla zasady chcesz cos tam zaplacic i nie
    >masz zamiaru w razie czego podniesc zarzutu przedawnienia.

    A po jakim czasie przedawniaja sie roszczenia jakie obywatel
    moze wytoczyc obywatelowi w wyniku wydarzenia naruszajacego
    przepisy kodeksu cywilnego.

  • 4. Data: 2003-06-08 11:07:41
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Kasek wrote:
    > A po jakim czasie przedawniaja sie roszczenia jakie obywatel
    > moze wytoczyc obywatelowi w wyniku wydarzenia naruszajacego
    > przepisy kodeksu cywilnego.

    odpowiedź na to pytanie znajduje się w kodeksie cywilnym, tu, w tej
    chwili mozna udzielić tylko takiej - różnie

    KG

  • 5. Data: 2003-06-08 16:16:53
    Od: "Bruneros" <b...@c...info>

    > po 2 latach dostaem wezwanie do sadu grodzkiego a rozprawe.
    > (wykroczenie za picie piwka)

    przedawnione nie jest... sad kolegom rozpatrzyl sprawe po roku,
    mi po 2 bo zmienilem miejsce zameldowania i bylem "poszukiwany"
    jakos mnie namierzyli i odpuscicc nie chca ;-)

    MK

  • 6. Data: 2003-06-08 18:11:27
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    > przedawnione nie jest... sad kolegom rozpatrzyl sprawe po roku,
    > mi po 2 bo zmienilem miejsce zameldowania i bylem "poszukiwany"
    > jakos mnie namierzyli i odpuscicc nie chca ;-)

    Wykroczenie przedawnia sie po 2 latach od jego popelnienia (w pewnych
    przypadkach po roku). Nawet jesli dopusciles do prawidlowego powiadomienia o
    wyroku zaocznym i potem olales sprawe, czyli nie wniosles sprzeciwu od
    wyroku zaocznego i wyrok stal sie prawomocny, to chyba wystarczy w pismie
    podniesc zarzut przedawnienia jesli komornikowi nie powiodla sie egzekucja
    przed uplywem 2 lat od popelnienia domniemanego wykroczenia.
    Nie jestem niestety tego pewny, bo ja nigdy nie dopuscilem do
    uprawomocnienia sie wyroku przed terminem przedawnienia. Moze ktos z
    teoretykow lub praktykow napisze jak to wyglada w takim przypadku ?
    Ewentualnie sam moglbym przetestowac, no ale to by potrwalo pewnie z pare
    miesiecy :).

    pozdrawiam, Marek

  • 7. Data: 2003-06-08 18:32:30
    Od: "MarekZ" <m...@b...krakow.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@b...krakow.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Przepraszam, dopiero teraz wrocilem do postu zrodlowego tego watku. Jak
    rozumiem to jest dopiero pierwsze wezwanie na rozprawe, tak ? I od
    popelnienia domniemanego wykroczenia minelo 2 lata, albo PRAWIE dwa lata,
    tak ? Moja rada: spokojnie to calkowicie zignoruj.

    Marek