    From: newsfeed <d...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sad a k. w zawiasach+koszty dla poszkodowanego
    Date: Wed, 11 Jan 2006 14:41:44 GMT

    cSvT wrote:

    > Witam,
    >
    > dzis otrzymalem akt oskarzenia itp.do aktu dolaczona jest notka na
    > oddzielnych 2 kartkach o tym ze dla osoby poszkodowanej musze wplacic 20.000
    > z?, jestem osoba bez robotna na utrzymaniu rodzicow.
    >
    > Czy sad lub inna organizacja Panstwowa moze mi cos jeszcze zrobic?
    >
    > Pozdrawiam i czekam na pilna odpowiedz.
    > Tomek

    Moim zdaniem, a roznie sie z "prof." Gardockim i jego kolesiami z
    PRL-bis, wszelkie takie nakazy dodatkowe powinny byc regulowane cywilnie.

    Ot na poczatek z tego powodu, ze procedura karna jest inna niz cywilna i
    nie daje mozliwosci rzetelnego rzstrzygniecia sporu. Nakazanie
    naprawienia szkody jest szlachetne, ale jakiej szkody? Przeciez tego nie
    da sie na ogol ustalic przy procedurze karnej, ktorej celem jest
    ustalenie winy za przestepstwo, a nie szkody cywilnej.

    Ale coz, w panstwie prawa, wszystko jest mozliwe. Nawet wyrok na
    Sokolowskiego dzieki biurwie Gardockiemu.