  • 11. Data: 2014-01-24 11:00:49
    Temat: Re: są problemy z działaniem nowego operatora pocztowego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sonn p...@p...onet.pl ...

    > Swoja drogą to co się dzieje w wymiarze sprawiedliwości jeśli chodzi o
    > "oszczędnosci"

    A co się dzieje?
    Ja trochę znam pracowników sadu i z tego co słyszę to zdecydowanie nie brak
    pieniędzy jest problemem sądów tylko zwykłe nieróbstwo i brak kwalifikacji.

  • 12. Data: 2014-01-24 15:19:52
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 10:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > pieniędzy jest problemem sądów tylko zwykłe nieróbstwo i brak kwalifikacji.

    Otóż to! Wkurwia mnie jak wokoło się trąbi, że przetargi są do dupy bo o
    wszystkim decyduje najniższa cena. Tylko nie wiem czy jeden z drugim co
    tak narzeka (a w szczególności dziennikarze) wie, że zanim dojdzie się
    do ceny to zarówna wykonawca jak przedmiot zamówienia muszę spełnić
    szereg warunków. Jak je spełniają to wtedy wygrywa ten z najniższą ceną.
    Rozwiązanie proste i nie trzeba go komplikować.

    Problem w tym, jak Budzik wyżej napisał, że w wielu przypadkach brak
    jest kompetencji i wyobraźni u osób opisujących przedmiot zamówienia,
    jak również skłonności do przekupstwa lub brak nadzoru nad realizacją
    zamówienia. Dlatego jest jak jest.

    Klasyczny przykład: mozna zamówić 1 rolkę papieru toaletowego za
    najniższą cenę - taki warunek spełni każda rolka z odrobiną najgorszego
    papieru. Sztuka jest sztuka.
    Ale mozna też opisać minimalną ilością listków i warstw, rodzaje
    papieru, średnicą wewnętrzną rolki, min. wymiarami listak - wydaje się
    to śmieszne ale im precyzyjniej zamawiający opisze to co chce tym
    prędzej dostanie pożądany produkt/usługę -za najniższą cenę ale
    spełniający postawione wymagania

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 13. Data: 2014-01-24 17:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AdamS f...@f...pl ...

> [...]
    > to śmieszne ale im precyzyjniej zamawiający opisze to co chce tym
    > prędzej dostanie pożądany produkt/usługę -za najniższą cenę ale

    No i co ważniejsze - mozna zamówić wiecej niż jedną sztukę papieru czy
    podane wcześniej zszywki.
    Mozna wtedy dostać rabat za ilośc etc.

    Swoja droga ciekawe po jakich cenach takie urzędy kupują materiały biurowe.
    Bardzo łatwo w ten sposób sprawdzić co najmniej kwalifikacje handlowe osoby
    ktora sie tym zajmuje a byc może nawet i kwestie korupcyjne.

    P.S. Czy ktoś wie, po ile policja kupuje paliwo?

  • 14. Data: 2014-01-24 17:26:22
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-24 17:00, Budzik pisze:

    > Swoja droga ciekawe po jakich cenach takie urzędy kupują materiały biurowe.
    > Bardzo łatwo w ten sposób sprawdzić co najmniej kwalifikacje handlowe osoby
    > ktora sie tym zajmuje a byc może nawet i kwestie korupcyjne.

    Może ze mnie paranoik jakiś, ale nie wierzę w przetargi bez korupcyjnej
    podszewki. I tylko tym sprawdza się kwalifikacje osoby zajmującej się
    przetargami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 15. Data: 2014-01-24 17:48:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Thu, 23 Jan 2014, hikikomorisan wrote:

    > Że tak z głupia frant spytam: a ktoś wie, czy tak w ogóle było
    >kryterium "codziennego dostarczania" i jakiegoś rozsądnego czasu
    >dostawy "towaru"? Czy tylko "minimalna cena"?

    Kto wie.
    Ale normalnie to nie ma znaczenia czy list idzie dzien czy trzy, bo
    sad musi sie liczyc ze ktos wyjechal na urlop, czy bedzie dwa tygodnie
    odpowiedz przygotowywal.

    Sprawiedliwosc bedzie troche bardziej nierychliwa, albo sie sprawa
    dotrze i beda co dwa dni dostarczac.

    A swoja droga to sady moglyby zaczac narzekanie od siebie - pare pism
    dostalem, ani telefonu kontaktowego, o kolejnej rozprawie zadnego
    pisma, bo sad poinformowal na posiedzeniu, o godzine sie dowiedz
    kliencie sam ...

    >Aha.

    Tez na razie trudno ocenic to co znaczy - malo czasu.

    Wazne aby awizo dotarlo do skrzynki.
    Jak kwiaciarka bedzie miala krotsza kolejke niz poczta to czemu nie

    J.

  • 16. Data: 2014-01-24 18:38:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Jan 2014, J.F wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    >
    > Kto wie.
    > Ale normalnie to nie ma znaczenia czy list idzie dzien czy trzy,

    Raczej miałem na myśli jakieś absurdalniejsze jednostki czasu.

    > A swoja droga to sady moglyby zaczac narzekanie od siebie

    To owszem, ale już temat na osobny flejm ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2014-01-24 20:35:27
    Od: "Nemo" <C...@N...us>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał

> [...]
    > tygodnie odpowiedz przygotowywal.
    >
    > Sprawiedliwosc bedzie troche bardziej nierychliwa, albo sie sprawa

    Sprawiedliwość już jest wystarczająco nierychliwa, nie ma potrzeby
    tego ulepszać.

    > A swoja droga to sady moglyby zaczac narzekanie od siebie

    Owszem, to też. Zdarzyło mi sie otrzymać pisma, gdzie między datą
    sporządzenia dokumentu a datą nadania były dwa-trzy tygodnie.

  • 18. Data: 2014-01-25 01:08:43
    Od: K <...@...c>

    W dniu 23-01-2014 21:35, hikikomorisan pisze:

    > dzieje sie... tanio, taniej, najtaniej... wygrany przetarg

    tak szybko sie skonczy umowa z inpostem jak sie zaczela. na samym
    poczatku jak inpost wystartowal, wyslalem piec listow. jeden doszedl i
    to byl moj pierwszy i ostatni kontakt z ta firma jako klient. widac od
    samego poczatku dziala to tak samo chujowo.

  • 19. Data: 2014-01-26 19:44:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    AdamS wrote:
> [...]
    > to śmieszne ale im precyzyjniej zamawiający opisze to co chce tym
    > prędzej dostanie pożądany produkt/usługę -za najniższą cenę ale

    nie do końca to jest prawda...

    zbyt szczegółowe założenia mogą zostać uchylone jako ograniczające wolną
    konkurencję.

  • 20. Data: 2014-01-27 18:12:55
    Od: AdamS <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 26 Jan 2014 19:44:22 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > nie do końca to jest prawda...
    >
    > zbyt szczegółowe założenia mogą zostać uchylone jako ograniczające wolną
    > konkurencję.

    To był tylko przykład co mozna otrzymać w zależności od precyzji opisu
    przedmiotu zamówienia (art 29.1, 30, 31 pzp). Oczywiste jest, że nie
    wolno opisywać przedmiotu zamówienia w sposób utrudniające uczciwą
    konkurencję (29.2 pzp), jednak pomimo tego da sie to zrobić precyzyjnie.

    Poza tym ustawa w obecnym kształcie daje możliwość stosowania innych niż
    cena kryteriów. Więc pieprzenie w mediach, że jest źle bo liczy się
    tylko najniższa cena to zwykły brak wiedzy o temacie zamówień.

    Już widzę jak Ci wszyscy, którzy nie radzili sobie do tej pory nagle
    zaczną wymyślać uznaniowe kryteria i oceniać je na zasadzie "bo tak" :))

    --
    Pozdrawiam AdamS