  • 21. Data: 2010-01-21 10:21:36
    Temat: Re: rzecz o zwracaniu towaru
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 00:48:04 +0100, PlaMa napisał(a):

    > Nie uogólniaj bo jak pisałem wcześniej dochodzi tu do nadużyć a nawet
    > oszustw ze strony sklepów online

    Nie uogólniam. Albo towar jest na specjalne zamówienie albo nie jest, i
    jest wtedy w ciągłej sprzedaży. Jeśli jest zaznaczone, że na zamówienie, to
    wtedy zwrotu robić nie można. To nie może sie odbywać tak, że klient dowie
    sie dopiero później że towar był na specjalne zamówienie, musi byc
    zaznaczone wczesniej.

    --
    best regards,
    scream

  • 22. Data: 2010-01-21 11:21:35
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-01-21 11:21, Użytkownik scream napisał:

> [...]
    > wtedy zwrotu robić nie można. To nie może sie odbywać tak, że klient dowie
    > sie dopiero później że towar był na specjalne zamówienie, musi byc

    Większość małych sklepów sieciowych nie ma praktycznie magazynów
    a "zapłacony" przez swojego klienta towar zamawiają z dostawą
    nie do własnej "siedziby" a na adres klienta który towar
    zakupił. Tak sprzedają 99% swojego asortymentu i teraz taki
    towar jest sprowadzany na zamówienie i jeśli tak to czy
    jest obowiązek informowania o tym klienta ?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-01-21 12:48:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 12:21:35 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > zakupił. Tak sprzedają 99% swojego asortymentu i teraz taki
    > towar jest sprowadzany na zamówienie i jeśli tak to czy
    > jest obowiązek informowania o tym klienta ?

    Nie ma obowiązku, ale trzeba rozróżnić dwa pojęcia. Towar oznaczony jako na
    specjalne zamówienie nie podlega zwrotom, towar bez takiego oznaczenia
    możesz zwracać choćby nawet sklep zamawiał go specjalnie dla Ciebie.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2010-01-21 13:00:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > Nie ma obowiązku, ale trzeba rozróżnić dwa pojęcia. Towar oznaczony jako na
    > specjalne zamówienie nie podlega zwrotom, towar bez takiego oznaczenia
    > możesz zwracać choćby nawet sklep zamawiał go specjalnie dla Ciebie.

    Ten sposób też nie za bardzo jest w porządku - umożliwia omijanie
    przez sklepy prawa do zwrotu tylko poprzez umieszczenie na każdym
    produkcie, iż jest "na zamówienie".

    W ustawie jest zapis:

    "świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,"

    Zatem:

    - klient zamówił płaszcz na swój wymiar - nie może zwrócić, choćby nie
    było zastrzeżenia, że jest to produkt na zamówienie, jest to bowiem
    oczywiste

    - klient zamówił coś, czego nie było w ofercie - jw. - zamówił coś o
    właściwościach określonych przez siebie,

    - klient zamówił coś, co było w ofercie (np. płaszcz o danym rozmiarze)
    - sprzedawca nie może podnosić zarzutu, że towar był "na zamówienie",
    ponieważ to nie konsument określił swoje właściwości towaru, a jedynie
    wybrał z dostępnych przez sprzedawcę.

    Howgh!

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2010-01-21 13:37:48
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 21 Jan 2010 10:43:02 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > A wiecie, że w Wielkiej Brytanii jak ktoś ma za długie paznokcie, to
    > go wsadzają do ciupy i jest gwałcony przez goryla-transwestytę?
    >
    > Ktoś zaprzeczy? To niech wskaże przepis, że takiego prawa nie ma!

    Bo to nie prawo a obowiązek.

    BP MSPANC

  • 26. Data: 2010-01-21 13:40:14
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 10:11:23 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Bez zgody sklepu nie możesz zwrócić nigdy (z wyjątkiem reklamacji).

    Towaru niezgodnego z umową także? ;)

  • 27. Data: 2010-01-21 16:36:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Towaru niezgodnego z umową także? ;)

    Przecież napisałem.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2010-01-21 19:43:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pmlb wrote:

    > Nie, to ty wykaz przepis, ze takiego prawa nie ma!

    Jak chcesz wykazac, że takiego prawa nie ma?
    Z byka spadłeś?

    Można ewentualnie zaprzeczyć takiemu twierdzeniu, i pokazać, że takie
    prawo jest, ale nie da się pokazać, że takiego prawa nie ma.

  • 29. Data: 2010-01-22 16:29:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    yapann wrote:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    >
    > bu
    > a tyle razy słyszałam/czytałam, że każdy towar można oddać bez podania
    > przyczyny ..

    ludzie różne głupoty opowiadają...