  • 1. Data: 2002-10-15 17:23:09
    Temat: rozwód
    Od: "jola" <q...@w...pl>

    Wyrok sądu wraz z uzasadnieniem dotarł do mnie po 6 tyg. od dnia orzeczenia
    rozwodu. Napisano tam, że 2-tygodniowy "termin do wniesienia apelacji
    biegnie od dnia, w którym upłynął termin do żądania uzasadnienia", czyli
    prawie miesiąc temu upłynął. Czy to znaczy, że nie można się już odwołać?
    J.

  • 2. Data: 2002-10-15 19:03:27
    Temat: Re: rozwód
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    jola napisa_(a):

    > Wyrok sądu wraz z uzasadnieniem dotarł do mnie po 6 tyg. od dnia orzeczenia
    > rozwodu. Napisano tam, że 2-tygodniowy "termin do wniesienia apelacji
    > biegnie od dnia, w którym upłynął termin do żądania uzasadnienia",

    A nie dwa tygodnie od doręczenia?
    7 dni na zażądanie uzasadnienia i wtedy 14 dni od jego doręczenia lub
    21 dni (7+14) jeśli nie zażądano uzasadnienia - to chyba o tych 14
    dniach mowa powyżej, to na pewno całe pouczenie?

    KG

  • 3. Data: 2002-10-15 19:43:35
    Od: "jola" <q...@w...pl>

    Dziękuję, chyba źle zrozumiałam to pouczenie. A jeśli chodzi o drugie
    pytanie, czy możesz coś podpowiedzieć?
    J.

  • 4. Data: 2002-10-15 20:55:52
    Temat: Odp: rozwód
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    A nie dwa tygodnie od doręczenia?

    a 2 tygodnie to nie 14 dni? :-)

    7 dni na zażądanie uzasadnienia i wtedy 14 dni od jego doręczenia lub
    21 dni (7+14) jeśli nie zażądano uzasadnienia - to chyba o tych 14
    dniach mowa powyżej, to na pewno całe pouczenie?

    a dlaczego wyrok przysłano z urzędu? czy jest na nim klauzula?
    o uzasadnienie w takiej sprawie wnosi sie w ciagu 7 dni od daty wydania
    orzeczenia ...czegoś tu nie rozumiem:-)

    Sandra

  • 5. Data: 2002-10-15 21:55:47
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > A nie dwa tygodnie od doręczenia?
    >
    > a 2 tygodnie to nie 14 dni? :-)

    Litości!!! :))

    > a dlaczego wyrok przysłano z urzędu?

    Tego chyba nie powiedziano?

    KG

  • 6. Data: 2002-10-16 07:17:59
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    > a dlaczego wyrok przysłano z urzędu?

    oczywiście,że nie powiedziano ale dlaczego go otrzymano ? skąd wyrok ?
    wysyła się z urzędu tylko tyt. pkt. orzekającego alimenty natomiast wyrok
    strona otrzymuje na wniosek o jego doręczeniu wraz z uzasadnieniem / jeśli
    złoży go w termienie/ lub po prawomocności a wtedy ma zamkniętą drogę do
    złożenia apelacji.
    Więc dlatego, mnie to zainteresowało na jakiej podst. otrzymano wyrok z
    pouczeniem o środkach odwoławczych.
    Ponadto sąd na rozprawie poucza strone o możliwości odwołania sie /
    konkretnie w sprawach rozwodowych/ tak więc jest to dla mnie niejasne.
    Chyba nie masz nic przeciwko, że pytam? :-)

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-16 15:25:21
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > Chyba nie masz nic przeciwko, że pytam? :-)

    Nie, pytać zawsze można.. :)
    Chodziło mi o to, że może jednak był wniosek o uzasadnienie, bo z urzędu
    przecież nikt go chyba nie napisał?

    KG

  • 8. Data: 2002-10-16 16:10:39
    Od: "jola" <q...@w...pl>

    Nie, pytać zawsze można.. :)
    Chodziło mi o to, że może jednak był wniosek o uzasadnienie, bo z urzędu
    przecież nikt go chyba nie napisał?

    KG

    Był.

  • 9. Data: 2002-10-16 17:20:16
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik jola <q...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aok2r2$2fg$...@n...tpi.pl...
    > Był.

    :-) myśle, że teraz zrozumiałaś o co chodziło w pouczeniu?

    Sandra