  • 1. Data: 2006-04-21 20:25:19
    Temat: Re: rodzaj umowy o pracę a prawo do renty
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    cOOba wrote:
    > Witam serdecznie prosząc o poradę w następującej sprawie:
    >
    > Od jakiegoś czasu, dzięki informacjom zasięgniętym w ZUSie wiem, że,
    > jako osobie niepełnosprawnej (stopień umiarkowany, niepełnosprawność od
    > dzieciństwa - zgodnie z orzeczeniem, ale to chyba nie ma znaczenia)
    > należy mi się owszem prawo do renty [nie wiem, jak ją nazwać skoro prawa
    > do renty socjalnej mi odmówiono [mam pod ręką decyzję ZUS, ale nie będę
    > jej cytował, bo obszerna nieco :P], a do prawa do renty z tytułu
    > niezdolności do pracy też nie mam prawa, bo, fakt - nie wszędzie, ale
> [...]

    Umowa zlecenia nie będzie ci sie liczyła do ilości przepracowanych lat.
    Umowa zlecenie nie jest w ogóle formą zatrudnienia.

    To co robi firma to klasyczyny przekręt, ale nic na to nie poradzisz,
    domagaj się umowy o pracę, albo szukaj dalej.

    Inne drastyczne rozwiązanie, to wziąć tą umowę zlecenie, zbierać dowody,
    że to co robiłeś miało mało wspólnego ze zleceniem, a bardziej z umową o
    pracę, i po 4 latach wystąpić do sądu pracy o uznanie dwóch lat jak
    formy umowę o pracę, a nie zlecenie.
    Ale chce ci się ?

  • 2. Data: 2006-04-24 18:25:28
    Temat: Re: [było: rodzaj umowy o pracę a prawo do renty] Długość okresu wypowiedzenia
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    jako osoba niepełnosprawna w stopniu umiarkowanym nie możesz pracować
    w systemie ciągłej 12-godzinnej pracy.
    Twój czas pracy nie może przekraczać 7 godzin na dobę i 35 godzin
    tygodniowo, nie możesz być zatrudniony w godzinach nadliczbowych i w
    porze nocnej, o czym traktuje art. 15 ustawy z dnia 27.08.1997 r. o
    rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
    niepełnosprawnych.

    Co do okresu, na jaki zostaniesz zatrudniony, to Twoje obawy, że
    będzie to od razu umowa na czas nieokreślony, są naprawdę
    przedwczesne.
    Po raz pierwszy zostaniesz prawdopodobnie zatrudniony na podstawie
    umowy o pracę na okres próbny (max. do 3 miesięcy), następnie na czas
    określony powyżej 6 miesięcy, może to być nawet kilka lat, z klauzulą
    o możliwości wcześniejszego rozwiązania za 2-tygodniowym
    wypowiedzeniem.
    Przy umowie o pracę na czas nieokreślony podane przez Ciebie okresy
    wypowiedzenia są aktualne, ale teraz problemem jest podjęcie pracy, a
    nie okres wypowiedzenia.

    wa