  • 1. Data: 2007-03-22 14:54:55
    Temat: [pilne] parking i klopoty
    Od: w...@g...com

    czesc!

    jest parking do ktorego dojazdu strzeze szlaban i ochroniarze, na
    szlabanie znak zakaz wjazdu z napisem: "nie tyczy sie mieszkancow
    budynku X" (za ogrodzeniem sa "tyly" blokow mieszkanych), tak wiec
    ochrona wpuszcza kazdego kto powie ze jedzie do bud. X.
    tak sie sklada ze bardzo czesto wpadam na odwiedziny do znajomych z
    bloku X i stawiam tam auto od 3 lat, niestety, jeden z sasiadow
    (niestety facet jest nie do zycia i nie da sie z czlowiekiem normalnie
    porozmawiac) kupil sobie 3 auto (sic!) i nagle zaczalem mu
    przeszkadzac - od jakiegos czasu znajduje za szyba karteczke z
    napisem: "nie parkuj na miejscu dla mieszkancow"...
    tak wiec chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa od strony
    formalnej.

    fakty:
    - parkingi przy bud. X nie sa wyznaczone (jest to zwykly placyk)
    - owy placyk nie nalezy do mieszkancow (jedyny argument to w/w
    tabliczka ze znakiem zakazu)
    pytanie:
    - czy dalej moge tam parkowac zgodnie z prawem?
    - gdyby w/w teren nalezal do mieszkancow (bo tego pewien nie jestem)
    to jak by wygladala sprawa?

    z gory dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2007-03-22 14:59:53
    Temat: Re: [pilne] parking i klopoty
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    > - owy placyk nie nalezy do mieszkancow (jedyny argument to w/w
    > tabliczka ze znakiem zakazu)

    do mieszkancow to moze i nie nalezy, ale zapewne nalezy do ich
    spoldzielni/wspolnoty, w koncu na jakiejs podstawie jest ogrodzony i
    strzezony

    > - czy dalej moge tam parkowac zgodnie z prawem?

    jesli powyzsze jest prawda, to w ekstremalnej sytuacji mozesz kiedys
    odebrac samochod z parkingu policyjnego

    jesli jednak jest to teren "panstwowy" ;) w co watpie, to mozesz tam
    stawac do woli, co najwyzej wku.. klient zapakuje ci srubokret w kolo,
    ewentualnie porysuje lakier

  • 3. Data: 2007-03-22 15:15:34
    Temat: Re: parking i klopoty
    Od: w...@g...com

    On 22 Mar, 14:59, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > jesli jednak jest to teren "panstwowy" ;) w co watpie, to mozesz tam
    > stawac do woli, co najwyzej wku.. klient zapakuje ci srubokret w kolo,
    ok, zalozmy ze teren jest prywatny. czy znajomi moga mi wypisac
    upowaznienie do parkowania na tym terenie? w koncu jakis kawalek tez
    do nich nalezy.
    mozna tak??

  • 4. Data: 2007-03-22 15:29:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości

    > mozna tak??

    to juz zalezy od tego co na to regulamin spoldzielni/wspolnoty, jesli mowi
    ze jest to parking tylk odla mieszkancow, to raczej niczego to nie zmieni,
    jesli jednak okaze sie ze na kazdego mieszkanca przypada 1 miejsce, a oni
    samochodu nie maja, to jak najbardziej to miejsce pozostaje do ich
    dyspozycji i moga sobie na nim nawet smietnik postawic, musialbys sie
    wszystkiego na miejscu dowiedziec, a wlasciwie nie ty tylko oni

  • 5. Data: 2007-03-22 15:37:39
    Od: w...@g...com

    On 22 Mar, 15:29, "szerszen" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > dyspozycji i moga sobie na nim nawet smietnik postawic, musialbys sie
    > wszystkiego na miejscu dowiedziec, a wlasciwie nie ty tylko oni
    sluchaj, to jest kilkanascie metrow kwadratowych pustego PLACU na
    ktorym mieszkancy stawiaja sobie autka, nigdzie nie jest napisane/
    powiedziane ze to parking. mieszkancy popr wykupili od miasta ten
    grunt zeby im ktos nie postawil obok nosa jakies (nie)ruchomosci albo
    nie zagospodarowal w inny sposob. Placyk nalezy do wszyskich
    mieszkancow po rowno (wiem bo pytalem sie znajomych).

  • 6. Data: 2007-03-22 15:39:25
    Od: "Janek" <j...@p...wp>

> [...]
    > dyspozycji i moga sobie na nim nawet smietnik postawic, musialbys sie
    > wszystkiego na miejscu dowiedziec, a wlasciwie nie ty tylko oni

    Heh no właśnie jak jeden na mieszkanie to co z tym "klientem" co ma trzy
    samochody?
    A co jakby na teren parkingu wjechał pytającego autem mieszkaniec? Przecież,
    pytający mógł mu pożyczyć ten samochód.

  • 7. Data: 2007-03-22 17:51:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > strzezony

    > jesli powyzsze jest prawda, to w ekstremalnej sytuacji mozesz kiedys

    taaak? podaj podstawę prawną

    > jesli jednak jest to teren "panstwowy" ;) w co watpie, to mozesz tam
    > stawac do woli, co najwyzej wku.. klient zapakuje ci srubokret w kolo,
    > ewentualnie porysuje lakier

    a to już jest co najmniej wykroczenie. ponadto jeśli to jest parking
    strzeżony to możesz zarząda odszkodowania za uszkodzenie pojazdu. Ponadto
    możesz wezwać policję i opowiedzieć ze jest taki facet co ci groził
    kilkukrotnie.

  • 8. Data: 2007-03-23 07:41:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > taaak? podaj podstawę prawną

    taka ze to twoj teren, na ktorym nikt poza toba nie moze stawac (sa
    oznaczenia) i wyzozisz z niego nie swoje smieci ;)

  • 9. Data: 2007-03-23 11:54:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    > taka ze to twoj teren, na ktorym nikt poza toba nie moze stawac (sa
    > oznaczenia) i wyzozisz z niego nie swoje smieci ;)

    żebyś się nie zdziwił, bo może się okazać ze będziesz odpowiadał za kradzież
    samochodu.

  • 10. Data: 2007-03-23 12:13:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > żebyś się nie zdziwił, bo może się okazać ze będziesz odpowiadał za
    > kradzież samochodu.

    za kradziez?
    przeciez to policja odcholuje pozucone auto