  • 1. Data: 2004-07-23 18:25:14
    Temat: renta i praca jednocześnie
    Od: "macgaw" <m...@i...pl>

    otrzymuję od ZUS rente z tytułu czasowej całkowitej niezdolności do pracy
    (490 zł)
    ale od wrzesnia bede nauczycielem (jakieś 600 zł do łapy)

    w zwiazku z tym mam pytanie
    1) czy musze zawiadamiać ZUS ze pracuje?
    2) czy kadrowej w szkole zgłaszac moją 'niepełnosprawność'

    dzieki za odpowiedzi
    macgaw

  • 2. Data: 2004-07-24 16:54:26
    Temat: Re: renta i praca jednocześnie
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "macgaw" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale od wrzesnia bede nauczycielem (jakieś 600 zł do łapy)
    >
    > w zwiazku z tym mam pytanie
    > 1) czy musze zawiadamiać ZUS ze pracuje?

    Tak, ale od 1999 r. podobno wystarcza poprawne wypełnienie druku ZUS ZUA
    (zgłoszenie do ubezpieczeń) z podaniem kodu niezdolności do pracy i
    statusu rencista/emeryt.

    > 2) czy kadrowej w szkole zgłaszac moją 'niepełnosprawność'

    Tak, ponieważ pierwszeństwo rozliczania ulgi podatkowej (44,17 zł) jest
    przy rencie. Ponadto, do 28.02.1005 r. szkoła musi poinformować ZUS o
    wysokości przychodu uzyskanego przez Ciebie w 2004 r. z tytułu
    zatrudnienia. Ty również masz obowiązek złożyć w ZUS oświadczenie o
    wysokości uzyskanego przychodu.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-07-24 22:53:14