  • 1. Data: 2004-07-23 16:08:07
    Temat: Bardzo prosze o pomoc /komornik, wspolnota/
    Od: "Klub" <m...@w...wp.pl>

    Witam

    Bardzo prosze aby ktos wypowiedzial sie, czy takie dzialanie jest zgodne z
    prawem:

    Na poczatku roku dostalam wyrok komorniczy (na rzecz wspolnoty), dotyczyl on
    zaleglosci, kosztow sadowych i komorniczych itd. zwiaznych z dlugiem
    naliczonym do konca 2003r.

    No wiec mimo iz ZUS sie do mnie nie przyznal (tzn. nie podal mojego miejsca
    pracy, nota bebe to samo od 5 lat) splacalam zadluzenie na konto podane na
    pismie od komornika. Aby nie miec biezacych zaleglosci wplacalam takze
    czynsz na konto wspolnoty.

    Okazalo sie jednak, ze mimo wplat od komornika wspolnota takze wciagala
    biezace wplaty na poczet dlugu. Teraz dostalam nowe wezwanie przed sadowe, z
    ktorego wynika, iz nie zaplacilam w tym roku ani grosza.

    Ja natomiast bylam przekonana, ze mam dlug u komornika a w miare na biezaco
    jestem ze wspolnota.

    Czy wspolnota moze traktowac biezace wplaty jako splate dlugu, ktorego
    egzekwowaniem zajmuje sie komornik?

    Dla mnie oznacza to kolejne cholernie wysokie koszta komornicze! I wieczne
    zadluzenie....

    Prosze o rade: jak z tego wybrac?

    Pozdrawiam
    KLuB

  • 2. Data: 2004-07-23 17:28:49
    Temat: Re: Bardzo prosze o pomoc /komornik, wspolnota/
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 23 Jul 2004 18:08:07 +0200, Klub naskrobał(a):

> [...]
    > pracy, nota bebe to samo od 5 lat) splacalam zadluzenie na konto podane na
    > pismie od komornika. Aby nie miec biezacych zaleglosci wplacalam takze

    słusznie

    > Okazalo sie jednak, ze mimo wplat od komornika wspolnota takze wciagala
    > biezace wplaty na poczet dlugu. Teraz dostalam nowe wezwanie przed sadowe, z
    > ktorego wynika, iz nie zaplacilam w tym roku ani grosza.

    a co wpisywane było na tutułach przelewów dla spółdzielni?

> [...]
    > jestem ze wspolnota.
    >
    > Czy wspolnota moze traktowac biezace wplaty jako splate dlugu, ktorego

    nie za bardzo - ale istotny jest przede wszystkim tutuł płatności - czyli
    wola dłużnika co do przeznaczenia określonej wpłaty.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-07-24 09:04:34
    Od: "Stefano" <j...@N...gazeta.pl>

    to co sie pisało na tytułach nie ma znaczenia. Spółdzielnia może sobie
    bierzące wpłaty przyjąć na poczet długu. tak samo jest przecież z firmami od
    telefonów komórkowych.

  • 4. Data: 2004-07-24 22:38:37
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stefano" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > to co sie pisało na tytułach nie ma znaczenia. Spółdzielnia może sobie
    > bierzące wpłaty przyjąć na poczet długu. tak samo jest przecież z firmami
    od
    > telefonów komórkowych.

    Człowieku, poczytaj najpierw trochę zanim zaczniesz innych wprowadzać w błąd
    !

  • 5. Data: 2004-07-26 06:54:24
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 25 lip o godzinie 00:38, na pl.soc.prawo, Robert napisał(a):

    > od
    >
    > Człowieku, poczytaj najpierw trochę zanim zaczniesz innych wprowadzać w błąd
    > !

    Hmmmm.... zdanie Stefano nie jest pozbawione sensu. Nie wiem czy to jest
    zawarte gdzieś w ustawach, rozporządzeniach, ale np. w umowach bankowych i
    podobnych z reguły jest element że w przypadku np. spóźnionej wpłaty/raty
    najpierw są z wpłaty zdejmowane odsetki od kredyty przeterminowanego,
    opłaty za wezwanie, odsetki zwykłe dopiero na szarym końcu jest spłata
    kapitału.
    I wychodzę z założenia że to jest uczciwe i poprawne. W końcu to jest kasa
    banku /w powyższym przykładzie/ i on chce zaspokoić swoje prawa.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2004-07-26 07:13:33
    Od: "Stefano" <j...@N...gazeta.pl>

    doprawdy?

  • 7. Data: 2004-08-03 09:36:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jul 2004, Stefano wrote:

    >+ to co sie pisało na tytułach nie ma znaczenia. Spółdzielnia może sobie
    >+ bierzące wpłaty przyjąć na poczet długu.

    Acha. Podaj przepis uchylający to:
    +++ K.C. +++
    Art. 451. § 1. Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka
    długów tego samego rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który
    dług chce zaspokoić.
    ---

    >+ tak samo jest przecież z firmami od telefonów komórkowych.

    TYLKO jeśli TY nie masz w zwyczaju wpisywac na przelewach ZA CO
    płacisz. Ale wtedy to już *twoja* wola, nikt cię nie zmusza... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-08-03 15:17:34
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Art. 451. § 1. Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka
    > długów tego samego rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który

    Czy kolejne raty czynszu to oddzielny dług?

    KG

  • 9. Data: 2004-08-03 15:21:02
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Gotfryd Smolik news said the following on 2004-08-03 11:36:

> [...]
    > Art. 451. § 1. Dłużnik mający względem tego samego wierzyciela kilka
    > długów tego samego rodzaju może przy spełnieniu świadczenia wskazać, który
    Erm. A zapisy w umowach kredytowych banków, ze najpierw są płacone
    koszyt windykacji , później opłaty karne, później odsetki , a na samym
    końcu dług? (Czy to są "długi tego samego rodzaju" )?
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...wpl.pl k...@j...aster.pl

  • 10. Data: 2004-08-03 23:01:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2004, kam wrote:
    [...]
    > + Czy kolejne raty czynszu to oddzielny dług?

    Podejdźmy do jeża (nie jestem prawnikiem :)) tak: ktoś nie płaci
    czynszu przez kilka lat. Poszczególne zaległe raty czynszu "przepadają
    w przedawnienie" *osobno* czy *razem* ?
    AFAIK - osobno. No to są oddzielnymi "długami tego samego rodzaju" :)
    Mylę się gdzieś ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd