eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworeklamacja i odstąpienie od umowy › Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: reklamacja i odstąpienie od umowy
    Date: Tue, 10 May 2005 23:43:36 +0200
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 26
    Sender: k...@p...onet.pl@ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Message-ID: <d5r9o2$5vr$1@news.onet.pl>
    References: <p...@o...pl> <d5r7vu$rdg$1@news.onet.pl>
    <p...@o...pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1115761218 6139 195.242.255.2 (10 May 2005 21:40:18 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 May 2005 21:40:18 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <p...@o...pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:296575
    [ ukryj nagłówki ]

    astrino napisał(a):
    > Tak, wiem. Dotyczy tego, że jeśli wada została wykryta w ciągu 6
    > miesięcy to istnieje domniemanie, że wada istniała w chwili zawarcia
    > umowy i mam prawo od niej odstąpić. Ale w tym momencie jeśli
    > korzystałem z gwarancji to czy ona "blokuje" skorzystanie z odstąpienia
    > od umowy. Czy mimo wszystko mogę teraz zmienić zdanie i zażądać
    > odstąpienia od umowy?

    możesz

    > Kolejna sprawa o którą zapomniałem spytać dotyczy "odpowiedniego"
    > czasu. Wszędzie jest napisane, że gwarant powinien w odpowiednim czasie
    > usunąć usterkę. Nie jest zdefiniowane ile to jest. Dziś sprzedawca
    > powiedział mi, że ma prawo nawet 6 miesięcy to trzymać. Czy to prawda?
    > Jeśli tak to na podstawie jakiej ustawy? Bo w tej z 27 lipca 2002 roku
    > takiego artykułu nie znalazłem.

    W ustawie o gwarancji niewiele można znaleźć; w ogóle w sprzedaży
    konsumenckiej nie ma obecnie przepisów regulujących szczegółowo gwarancję.
    Pozostaje więc odwołanie się do zasad ogólenych - jeśłi terminu nie
    określa sama umowa, to świadczenie (naprawa) powinno być spełnione
    "niezwłocznie" (art.455 kc).
    Owszem, wyjątkowo to 'niezwłocznie' może się okazać 6 miesiącami, ale
    przecież nie w przypadku nagrywarki.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1