  • 11. Data: 2006-09-08 03:03:04
    Temat: Re: reklamacja-Orange
    Od: "fotomania" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "maximus" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:edq1ah$jq3$1@news.onet.pl...

    > Zablokowano mi po 2 tygodniach telefon to zorinetowałem się o braku
    > zapłacenia faktury.
    > Zadzowniłem że nie mam faktury, odblokowano, a wraz z następną fakturą
    > naliczono za blokadę.
    > Czyż to nie chore postępowanie?

    Oplata jest zgodna z regulaminem ktory sam akceptujesz skladajac podpis na
    umowie/aneksie i tutaj konczy sie ten post .

    Jac.

  • 12. Data: 2006-09-08 10:49:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Sep 2006, maximus wrote:
    [...do "fotomania"...]

    > A gdzie w umowie jest zapis że mam dzownić?
    > znowu ntg.

    NTG jest IMO Twoje rozumowanie.
    Zniknąłeś z obrotu prawnego Prawo Telekomunikacyjne oraz Kodeks Cywilny.
    Sugerujesz że jak czegoś nie ma w umowie to nie ma żadnej regulacji?
    IMO fotomania podstawę Ci podał: *zobowiązałeś się terminowo płacić*.
    Dobrze gadał czy nie? (ja tam mam umowę z innym operatorem to nie wiem
    zobowiązania do czego "proponuje" Orange).
    Dla porządku - to nie pierwszy post (tu i na .podatki) kiedy komuś
    się wydaje że "jak nie ma faktury to nie ma konieczności płacenia",
    obowiązek zapłaty wynika z umowy, a to że np. z braku faktury nie
    możesz (w ramach DG) odliczyć VAT czy uznać kosztu IMO uprawnia
    do dochodzenia (cywilnie) odszkodowania od tego kto spowodował szkodę
    (w postaci zawyżenia podatku) nie wystawiając Ci f-ry, ale nijak nie
    zwalnia od przyjętego dobrowolnie obowiązku "płacenia w terminie"
    tudzież zgodnych z prawem kar umownych przyjętych dobrowolnie w umowie.

    Oczywiscie nie ma przepisu wprost nakazującego czytać SMSy, ale istnienie
    takich SMSów IMO kwalifikuje się za element "dochowanie staranności" ze
    strony operatora - starał się powiadomić o długu. Czy to ma znaczenie
    nie wiem, ale podejrzewam że jako kolejna kropla do dzbanu może mieć ;)

    > Patrz na pytanie z pierwszego watku jak nie potrafisz na temat napisac nie
    > pisz nic.

    Nie warcz, przyjmujesz postawy "przecież na pewno mam rację", a wtedy
    nie ma o co pytać i nad czym dyskutować :]
    A nuż jednak wyjdzie inaczej ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-09-08 13:19:18
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    > Oplata jest zgodna z regulaminem ktory sam akceptujesz skladajac podpis na
    > umowie/aneksie i tutaj konczy sie ten post .

    Nie byłbym taki pewien.
    W umowie nie ma podanego terminu w jakim należy zgłosić nieprawidłowości.

  • 14. Data: 2006-09-08 13:22:50
    Od: "maximus" <n...@a...pl>

    > Nie warcz, przyjmujesz postawy "przecież na pewno mam rację", a wtedy
    > nie ma o co pytać i nad czym dyskutować :]
    > A nuż jednak wyjdzie inaczej ;)

    Jednak zaryzykuję a tymaczasem dalej ntg.
    Dla przypomnienia pytanie brzmiało następująco:

    "Po odmowie uznania reklamacji jakie mam dalsze możliwości dochodzenia
    swoich
    praw? Rozumiem sprawa cywilna lub postępowanie mediacyjne i polubowne.
    Czym jedno od drugiego się różni oraz z jakimi opłatami sie to wiąże?
    Może ktoś mnie uświadomić?"

  • 15. Data: 2006-09-08 13:47:12
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik maximus napisał:

    > Nie byłbym taki pewien.
    > W umowie nie ma podanego terminu w jakim należy zgłosić nieprawidłowości.

    Niezwłocznie.

    § 16. 6. W przypadku nieotrzymania rachunku telefonicznego za dany okres
    rozliczeniowy Abonent zobowiązany jest, z wyłączeniem § 16 pkt. 4,
    niezwłocznie zgłosić ten fakt do Operatora. Skutki niedokonania
    zgłoszenia obciążają Abonenta.

    M.

  • 16. Data: 2006-09-08 13:49:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

> [...]

    > praw? Rozumiem sprawa cywilna lub postępowanie mediacyjne i polubowne.
    > Czym jedno od drugiego się różni oraz z jakimi opłatami sie to wiąże?

    Tym, że postępowanie mediacyjne dotyczy wyłącznie konsumenta.
    http://www.uke.gov.pl/urtip/index.jsp?place=Menu07&n
    ews_cat_id=146&layout=1

    M.

  • 17. Data: 2006-09-08 17:06:33
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Maciej Bebenek [Thu, 07 Sep 2006 22:40:26 +0200]:

    > Dla 99 % społeczeństwa jest to mentalnie nie do przeskoczenia.
    > Ktoś sam zabiera pieniądze z konta!

    A dla mnie jest to praktycznie nie do przeskoczenia ;) - nigdy
    nie wiem, którego dnia miesiąca będę miała pieniądze na koncie
    i w jakich ilościach :)

    Kira

  • 18. Data: 2006-09-09 08:32:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Sep 2006, maximus wrote:

    > Jednak zaryzykuję a tymaczasem dalej ntg.

    TG.
    To znaczy "ta grupa" czyli dyskusyjna .prawo!
    :)
    To czy dyskusja pasuje do tego czego Ty oczekujesz jest
    sprawdą odrębną :O (znaczy zarzut że OT i mamy temat
    zmienić rozumiem, ale to nie jest NTG :))
    Przyznam iż z braku przekonania co do racji (Twojej) nie
    mam konceptu czym by ugryźć odrzuconą reklamację.

    pzdr, Gotfryd