  • Data: 2006-02-12 23:12:01
    Temat: Re: reklamacja
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > A tak szczerze i po krasnoludzku: na prawdę brak polskiej instrukcji tak
    > straszliwie ogranicza ci możliwość korzystania z tego sprzętu, czy
    > zwyczajnie pieniaczysz i/lub cwaniakujesz?

    Owszem, ogranicza, sprzet kupilem dla kogos kto nie zna angielskiego,
    niemieckiego, francuskiego ani też chińskiego tradycyjnego.

    > Bo tak formalnie to zasadniczo możesz tylko złożyć donos lub próbować
    > zwrócić sprzęt powołując się na rękojmię lub ten zapis o zwrocie w ciągu
    > 10 dni (przy sprzedaży poza siedzibą firmy).

    Nie do konca... przepisy przewiduja, ze mam dostać z towarem wyjaśnienia
    od sprzedającego po polsku odnośnie użytkowania sprzętu. Instrukcji nie
    dostałem, więc z tytułu niezgodności towaru z umową mogę żądać naprawy
    albo wymiany towaru na wolny od wad: czyli żądam instrukcji po polsku,
    bo towar mi się podoba, a brakuje instrukcji. Jeśli jej nie dostanę mogę
    żądać obniżenia ceny towaru za to że jest niepełnowartościowy.

    Zgodnie z przepisami instrukcja po polsku jest integralną częścią
    produktu i już. Czy też mi zarzucisz, że cwaniakuję jeśli kupuję
    samochód, którego integralną cześcią są: koła, akumulator, szyby, drzwi
    i kierownica bez tych rzeczy, a potem domagam się dołączenia tego do
    zakupionego samochodu. Problem z tym, że ja za te rzeczy, tak jak za
    instrukcję, już zapłaciłem. Oczywiście mogę sobie pójść do sklepu i
    kupić te koła, akumulator, szyby, drzwi i kierownicę i sobie sam
    dołączyć, ale jeśli tak, to chcę żeby mi sprzedawca zwrócił koszt tego
    zakupu, bo płaciłem za cały samochód a nie za cały samochód bez kilku
    części.
    Wracając do mojego odtwarzacza mp3: dostałem go bez instrukcji po polsku
    przez co nie mogę go w pełni używać, mogę oczywiście pójść do tłumacza i
    kazać mu przetłumaczyć ją, ale on za to weźmie kasę. A skoro tak, to
    chcę żeby ten odtwarzacz mp3 był o tyle tańszy ile mnie kosztowało
    tłumaczenie. Za odtwarzacz płaciłem 300zł, więc chcę w tej cenie mieć i
    odtwarzacz i instrukcję skoro odpowiednie przepisy tak przewidują. Jak
    to rozwiąże sprzedawca to mi wszystko jedno, może mi dać instrukcję albo
    zapłacić za tłumaczenie.

    sg