  • 21. Data: 2007-08-30 22:02:06
    Temat: Re: rejestracja stron / strony kolejne pytania
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 30-08-2007 o 23:47:02 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał(a):

    > Zatem wystarczy zarejestrować jeden dziennik: pl. Pozostałe (subdomeny
    > typu onet.pl) to, według tej definicji, wkładki.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Domena_internetowa
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Domena_najwyższego_pozi
    omu
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_domen_najwyższego
    _poziomu

    > Albo domeną nazywamy TLD i wszystko inne jest subdomeną, albo wszystko
    > jest domeną (zatem mamy *różne* dzienniki onet.pl, www.onet.pl,
    > film.onet.pl. www.film.onet.pl itp.)

    Mozna na oba w/w sposoby. Na przykladzie Gazety Wybiorczej; mamy tam
    rozniste wkladki:
    - wysokie obcasy
    - wysokie obroty
    - telewizyjna
    - zolte strony
    - witajcie na swiecie
    - nieruchomosci
    - poradnik jak przytyc w dwa dni jedzac same kartofle
    - cala masa innych

    Wszystko jest traktowane jako "dodatek" do "GW". Niemniej, czesc jest
    traktowana jako oddzielne czasopisma (np. telewizyjna, wysokie obcasy).
    Czesc wylacznie jako dodatki - integralna czesc dziennika. Najwiecej
    zalezy od samej woli rejestrujacego; czyli, czy chce aby jego wkladki byly
    traktowane jako oddzielny tytul. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 22. Data: 2007-08-31 07:08:08
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Jasko Bartnik pisze:
    > Mozna na oba w/w sposoby. Na przykladzie Gazety Wybiorczej; mamy tam
    > rozniste wkladki:

    Nie można ustalać przepisów (nawet wykonawczych, żeby sądy wiedziały, co
    rejestrować, a co nie) dot. Internetu na podstawie papierowego medium.

> [...]
    > zalezy od samej woli rejestrujacego; czyli, czy chce aby jego wkladki
    > byly traktowane jako oddzielny tytul. Tak mi sie przynajmniej wydaje.

    No to niech NASK zarejestruje domenę pl i powie, że reszta to wkładki :)

    Jak w takim razie ustalisz osobę, która ma zarejestrować taką prasę?

    onet.pl to dość jasne, ale co w przypadku blog.pl? Czy firma prowadząca
    ten serwis ma rejestrować wszystkich z niego korzystających jako
    wkładki, czy osobne czasopisma?

    A jeśli damy ludziom umieszczającym tam treść prawo rejestracji także,
    jak to nazwałeś, subdomen, to ja, wpisując komentarze na muzyka.onet.pl
    mogę sobie to zarejestrować?

    Jakkolwiek się nie ustawisz, d... zawsze będzie z tyłu. Coś nie widzę
    świetlanej przyszłości takiej drodze orzecznictwa.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 23. Data: 2007-08-31 09:14:18
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-08-2007 o 09:08:08 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał(a):

    > onet.pl to dość jasne, ale co w przypadku blog.pl? Czy firma prowadząca
    > ten serwis ma rejestrować wszystkich z niego korzystających jako
    > wkładki, czy osobne czasopisma?

    To tak, jakbys w gazecie musial kazdy felieton oddzielnie rejestrowac jako
    gazete. Albo kazda strone gazety. Oczywiscie, mozna tez zaczac sie
    rozdrabniac... tylko po co. Podobnie mozna kombinowac z calym internetem -
    potraktowac to jako gigantyczny dziennik. Pojawia sie tylko problem - kto
    bedzie odpowiedzialny za tresci sie w nim pojawiajace? Nie pytam o to kogo
    wybrac tylko kto by sie zgodzil na cos takiego.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 24. Data: 2007-08-31 19:29:53
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Jasko Bartnik pisze:

    > To tak, jakbys w gazecie musial kazdy felieton oddzielnie rejestrowac
    > jako gazete. Albo kazda strone gazety. Oczywiscie, mozna tez zaczac sie
    > rozdrabniac... tylko po co.

    Jeśli blogi to felietony, to co powiesz na domeny hostingowców, gdzie w
    cholerę firm ma darmowe adresy firma.provider.pl ? To też felietony czy
    wkładki? Treść inna, autorzy inni, styl inny, odbiorca docelowy inny...

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 25. Data: 2007-09-01 00:32:23
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 31-08-2007 o 21:29:53 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał(a):

    > Jeśli blogi to felietony, to co powiesz na domeny hostingowców, gdzie w
    > cholerę firm ma darmowe adresy firma.provider.pl ? To też felietony czy
    > wkładki? Treść inna, autorzy inni, styl inny, odbiorca docelowy inny...

    To samo powiem :) Identycznie mam w gazecie - czesc artykulow o polityce,
    czesc o nauce. Komiks tez jest i nekrologi. Ogloszenia drobne, zdjecia,
    reklamy - zupelnie jak w internecie.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 26. Data: 2007-09-01 11:26:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kocureq <a...@...stopce.pl> writes:

> [...]

    To nie jest aż takie absurdalne. Istnieje koncepcja przydzielania
    identyfikatorów podobnych do ISS/ISBN każdemu utworowi z osobna.
    Chodzi mi o normy ISO 15706 dla utworów audiowizualnych (ISAN)
    i standard DOI dla utworów w postaci cyfrowej (http://www.doi.org).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 27. Data: 2007-09-01 18:40:21
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Jasko Bartnik pisze:
    > To samo powiem :) Identycznie mam w gazecie - czesc artykulow o
    > polityce, czesc o nauce. Komiks tez jest i nekrologi. Ogloszenia drobne,
    > zdjecia, reklamy - zupelnie jak w internecie.

    Upartyś. Więc providerzy i firmy prowadzące blogi będą odpowiadały za
    treść tego co ich klienci sobie na podstronach wypisują.

    Ale przyznaję: jakieś rozwiązanie to jest. Całkiem spójne i dość łatwe
    do zdefiniowania. Nie podobają mi się konsekwencje, bo o ile mają one
    jakiś tam sens z punktu widzenia prawa, to już łącznik z rzeczywistością
    jest słaby - naprawdę strony w "subdomenach" to nie jest dodatek do
    strony w domenie. To całkiem osobna "prasa".

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 28. Data: 2007-09-01 20:39:10
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-09-2007 o 20:40:21 Kocureq <a...@...stopce.pl> napisał(a):

    > Upartyś. Więc providerzy i firmy prowadzące blogi będą odpowiadały za
    > treść tego co ich klienci sobie na podstronach wypisują.

    To najwiekszy problem tego rozwiazania. Chyba nikt nie wezmie na siebie
    takiej odpowiedzialnosci.

> [...]
    > jest słaby - naprawdę strony w "subdomenach" to nie jest dodatek do
    > strony w domenie. To całkiem osobna "prasa".

    Prasa nie podlega rejstracji, podlegaja jej dzieniki i czasopisma. Ale to
    tak przy okazji. A subdomeny... tam moze byc wszystko. Moge przeciez
    zrobic strone jaskobartnik.pl i subdomene gazeta.jaskobartnik.pl - obie
    przekierowujace na ten sam adres.

    Biorac pod uwage wszelkie te watpliwosci - potrzebujemy zmian w prawie
    prasowym.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 29. Data: 2007-09-01 20:41:46
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 01-09-2007 o 13:26:27 "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > identyfikatorów podobnych do ISS/ISBN każdemu utworowi z osobna.
    > Chodzi mi o normy ISO 15706 dla utworów audiowizualnych (ISAN)

    Strach sie bac. Przyjdzie nam rejestrowac kazda nasza wypowiedz...

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 30. Data: 2007-09-12 17:43:51
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> writes:

    > Strach sie bac. Przyjdzie nam rejestrowac kazda nasza wypowiedz...

    Akurat nasze wypowiedzi na usenecie jak najbardziej są rejestrowane
    i archiwizowane.