  • 11. Data: 2007-10-06 09:20:30
    Temat: Re: rejestracja samochodu - pytanie o pewien element
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    a...@p...onet.pl pisze:

    > Poza tym nie kumam
    > co to ma do rzeczy skoro liczy sie moje miejsce zameldowania jako nowego
    > wlasciciela pojazdu (rejestruje sie pojazd tam gdzie jest sie zameldowanym).

    Niee, pojazd rejestruje sie w miejscu zamieszkania a nie zameldowania.

    > W domu przejrzalem prawo
    > o ruchu drogowym i nie znalazlem niczego na potwierdzenie słów urzednika.
    > Jestem pokorny wobec swojej wiedzy, zatem jesli sie myle to prosze mnie
    > brutalnie sprostowac,ze to urząd mial rację a nie ja.

    Prawo o ruchu drogowym
    Art. 73. 1. Rejestracji pojazdu dokonuje na wniosek właściciela
    kierownik rejonowego urzędu rządowej administracji ogólnej właściwy ze
    względu na miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód
    rejestracyjny oraz tablice (tablicę) rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust.
    2-5.

    Jacek

  • 12. Data: 2007-10-06 09:22:54
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Wiesz, zasadniczo urzędniczka ma prawo przypuszczać, że adres
    > zameldowania i adres zamieszkania jest taki sam - w przeciwnym przypadku
    > ktoś popełnia wykroczenie.

    IMO nie ma prawa przypuszczac. Mozliwe przeciez ze ktos jest zameldowany
    czasowo, a wtedy meldunek staly nie ulega zmianie i wszedzie w
    dokumentach masz inne zameldowanie przeciez.

    Poza tym nie ma to zwiazku z rejestracja pojazdow przeciez

    Jacek

  • 13. Data: 2007-10-06 10:11:04
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > miejsce jego zamieszkania (siedzibę), wydając dowód rejestracyjny oraz
    > tablice (tablicę) rejestracyjne, z zastrzeżeniem ust. 2-5.

    Za calym szacunkiem do przedmowcy, wykorzystam okazje i odpowiem po raz
    wtory na pytania zadane na grupie i na priv: "czy tam gdzie jedziesz nie ma
    internetu" - zacytowany tutaj art. jest nieaktualny od 1999 r., czyli od
    czasu utworzenia powiatow. Urzedy Rejonowe byly wlasnie przed Powiatami.
    Fakt, ze istota zamieszkania (siedziby) nie zmienila sie w tym art., ale
    jednak jest to stary zapis. Przepisy w tej branzy zmieniaja sie bardzo
    czesto, wiec lepiej nie radzic wcale, niz radzic zle.

    Powtarzam, ze nie mam nic do autora poprzedniego posta, bo art. jest
    odpowiedni.

    --
    pord4u
    .: pomoc w zakresie rej. pojazdów

  • 14. Data: 2007-10-06 11:28:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    pord4u pisze:

    > Powtarzam, ze nie mam nic do autora poprzedniego posta, bo art. jest

    Rzeczywiscie podalem stary artykul i nie zwrocilem uwagi na to o czym
    piszesz. Tak czy inaczej nic sie nie zmienia w temacie i pojazd

  • 15. Data: 2007-10-06 12:03:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

    > IMO nie ma prawa przypuszczac. Mozliwe przeciez ze ktos jest zameldowany
    > czasowo, a wtedy meldunek staly nie ulega zmianie i wszedzie w
    > dokumentach masz inne zameldowanie przeciez.

    Ale meldunek czasowy, to meldunek czasowy - i dokumenty będą na stały.
    Podobnie umowy.

  • 16. Data: 2007-10-06 12:04:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Lawa w <news:o90jt4-1bq.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > Wiesz, zasadniczo urzędniczka ma prawo przypuszczać, że adres
    > zameldowania i adres zamieszkania jest taki sam - w przeciwnym przypadku
    > ktoś popełnia wykroczenie.

    No masz, a ja mam inny adres w DR i inny adres w DO i żadnego wykroczenia w
    związku z różnymi adresami nie popełniłem.

    > A z punktu widzenia urzędu pan Iksiński zamieszkały przy ulicy
    > Ziemniaczanej to ktoś zupełnie inny, niż pan Iksiński zamieszkały przy
    > Kartoflanej.

    > Oczywiście dochodzi jeszcze PESEL - czy był na umowie?

    Tak sie zastanawiam, na co WK miesiąc potrzebny... Czyżby nie w celu
    sprawdzenia tego i owego?

    > Niemniej jednak dla uniknięcia dalszych problemów - w końcu urzędniczka
    > w przypływie praworządności może np. donieść o złamaniu prawa przez
    > Twojego brata (za nie zameldowanie się w miejscu zamieszkania grozi
    > grzywna - o ile pamiętam do 5000PLN). - sugerowałbym uaktualnienie
    > danych w ewidencji ludności.

    Może jeszcze donieść, że ktoś marychę uprawia i ćpa... Pytanie tylko, co jej
    grozi za bezpodstawne oskarżenia.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 17. Data: 2007-10-06 13:30:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ale meldunek czasowy, to meldunek czasowy - i dokumenty będą na stały.
    > Podobnie umowy.

    Z umowami zgoda i dziwie sie ze w umowie zostal wpisany inny adres niz
    zameldowania, z dokementami, a w tym wypadku z DR juz nie. Bo zgodnie z
    PORD pojazdy rejestrujemy w miejscu stalego zamieszkania, wiec meldunek
    sam w sobie nie ma tu nic do rzeczy.

    Jacek

  • 18. Data: 2007-10-06 14:04:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    'Tom N' wrote:

    > No masz, a ja mam inny adres w DR i inny adres w DO i żadnego wykroczenia w
    > związku z różnymi adresami nie popełniłem.

    Chodzi o rozbieżność adresu zamieszkania i zameldowania. Jeśli tak masz
    - popełniasz wykroczenie.

    [ciach]

    > Może jeszcze donieść, że ktoś marychę uprawia i ćpa... Pytanie tylko, co jej
    > grozi za bezpodstawne oskarżenia.

    Jakie bezpodstawne?

  • 19. Data: 2007-10-06 14:05:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Andrzej Lawa w <news:86akt4-h1s.ln1@ncc1701.lechistan.com>:

    > Ale meldunek czasowy, to meldunek czasowy - i dokumenty będą na stały.

    Tak, DO, PJ -- ale nie DR.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2007-10-06 14:06:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    castrol wrote:

> [...]
    > zameldowania, z dokementami, a w tym wypadku z DR juz nie. Bo zgodnie z
    > PORD pojazdy rejestrujemy w miejscu stalego zamieszkania, wiec meldunek

    Nie przeczę, niemniej jednak jak ktoś chce być porządnie obsłużony w
    urzędzie, sam powinien też zadbać o porządek w swoich papierach, czyż nie?

    IMHO urzędniczka mogła mieć pewne wątpliwości, czy umowa nie jest
    "trefna" - w końcu pewna rozbieżność danych była: adres zamieszkania i
    (stałego) zameldowania powinien być taki sam. Tak samo jak i adresy w
    dokumentach.