  • 1. Data: 2009-10-29 15:18:56
    Temat: pytanko - do jakiego wydziału kierować pozew
    Od: Krzysiek <d...@p...fm>

    Sytuacja następująca:
    firma podpisała umowę z panem Janem Kowalskim, ale w komparycji umowy
    widnieje np:
    PHU Firma Jan Kowalski itd.
    Forma prawna to osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą.

    Pan Jan zalega nam trochę pieniążków i teraz pytanie czy pozew pisać na
    firmę i kierować sprawę do wydziału gospodarczego; czy też pozew na Jana
    Kowalskiego i wydział cywilny?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-29 20:19:50
    Temat: Re: pytanko - do jakiego wydziału kierować pozew
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    >
    > Pan Jan zalega nam trochę pieniążków i teraz pytanie czy pozew pisać na
    > firmę i kierować sprawę do wydziału gospodarczego; czy też pozew na Jana

    Do Sądu Gospodarczego. Pozwany to Jan Kowalski PHU Firm

    Michał

  • 3. Data: 2009-10-29 20:21:11
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Krzysiek pisze:

    > Pan Jan zalega nam trochę pieniążków i teraz pytanie czy pozew pisać na
    > firmę i kierować sprawę do wydziału gospodarczego; czy też pozew na Jana
    > Kowalskiego i wydział cywilny?

    Firma nie firma - to jest zwykły fizol, osoba fizyczna
    prowadząca DG pod nazwą ... i tyle. Procesujesz się z nim jak z
    każdym innym ziutkiem kowalskim.

    6008

  • 4. Data: 2009-10-29 20:38:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Mecenas pisze:

    > Do Sądu Gospodarczego. Pozwany to Jan Kowalski PHU Firm

    Sąd się zgadza, ale według mnie pozwanym powinien być po prostu Jan
    Kowalski.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-10-30 08:27:55
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Krzysiek wyskrobał(a):
> [...]
    >
    > Pan Jan zalega nam trochę pieniążków i teraz pytanie czy pozew pisać
    > na firmę i kierować sprawę do wydziału gospodarczego; czy też pozew

    Jeążeli Kowalski zawarł umowę w ramach prowadzonej działalności
    gospodarczej - a na to wskazuje jego oznaczenie jako strony umowy - to
    sprawa gospodarcza.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-10-30 11:48:49
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Sąd się zgadza, ale według mnie pozwanym powinien być po prostu Jan
    > Kowalski.

    Względnie "Jan Kowalski prowadzący działalność gospodarczą pod fimą Jan
    Kowalski PHU Firm", żeby sekretariat nie miał wątpliwości. :)

    GK

  • 7. Data: 2009-10-30 12:04:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

    > Względnie "Jan Kowalski prowadzący działalność gospodarczą pod fimą Jan
    > Kowalski PHU Firm", żeby sekretariat nie miał wątpliwości. :)

    A jakie to wątpliwości może mieć sekretariat? Tego typu informacje
    widać na fakturze, która jest zazwyczaj podstawą roszczenia. A to, czy w
    momencie składania pozwu Jan Kowalski tę firmę prowadzi, czy nie, to już
    nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-10-30 12:16:27
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Krzysiek <d...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pan Jan zalega nam trochę pieniążków i teraz pytanie czy pozew pisać na
    > firmę i kierować sprawę do wydziału gospodarczego; czy też pozew na Jana

    Prawidłowo "Jan Kowalski". Jak dodasz PHU to nic to raczej nie zmieni. Tak czy
    inaczej jest to sprawa gospodarcza (nie zależy to od oznaczenia pozwanego).

    pozdrawiam
    kuba