  • 21. Data: 2004-09-24 11:28:56
    Temat: Re: pytanie o reklame w stopce
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    SDD napisał:

    > Jest mi niezmiernie milo, ze stalem sie przyczynkiem do dyskusji... - zatem,
    > jaka jest decyzja Szanownego Gremium ? (zamierzam sie podporzadkowac)

    NIEEeeeeeeee!!!
    MSPANC

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Śmiech jest silniejszy niż dobre maniery.

  • 22. Data: 2004-09-24 11:30:53
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Boguslaw Szostak napisał:

    > pytanie, zcy wyslanie na usnet jest do "oznazconego odbiorcy".

    Masz rację. Tym niemniej zauważ, że reklamy/ ogłoszenia itepe wysyłasz
    na grupy przeznaczone właśnie do tego, nie zaś na grupy tematyczne.
    Dlatego IMHO odpowiedź nadal brzmi: nie.

    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 23. Data: 2004-09-24 11:34:08
    Od: "ntom" <n...@N...ct.utwente.nl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote
    in message news:cj0tvc$fac$1@inews.gazeta.pl...

    > jezeli by zadnej osoby na grupie nie interesowalo to rzeczywiscie
    > ale jezeli choc jedna sie znajdzie no to bardzo mi przykro. (autora
    > interesuje i wystarczy :)
    > Jako spam mozna uwazac reklame wyslana bezposrednio do Twojej skrzynki
    > pocztowej.(e-mail oczywiscie)

    Tak z ciekawosci... Jak ktos mi wysyla wiadomosc na e-mail z jakiegos
    serwisu i tam w stopce jest reklama tegoz, to jest to spam, tak?

    Nikodem

  • 24. Data: 2004-09-24 11:37:15
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    ntom napisał:

    > Tak z ciekawosci... Jak ktos mi wysyla wiadomosc na e-mail z jakiegos
    > serwisu i tam w stopce jest reklama tegoz, to jest to spam, tak?

    Sam zaczynam sięwahać z tą stopką... No bo o ile potrafimy sobie
    zdefiniować samą "stopkę", to trzeba by _dokładnie_ daćdefinicję
    _reklamy_. Przesyłanie (niezamówionej) reklamy = (niezamówionej)
    informacji handlowej. Co jest jednak w tym przypadku reklamą? trzeba by
    było zapytać prawnika, który sięw tego typu problematyce specjalizuje.
    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 25. Data: 2004-09-24 11:45:06
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Piotr Zawadzki napisał:

> [...]
    > informacji handlowej. Co jest jednak w tym przypadku reklamą? trzeba by
    > było zapytać prawnika, który sięw tego typu problematyce specjalizuje.

    Errata:
    "Reklama to mieszanina informacji i komunikatu perswazyjnego. Zazwyczaj
    ma na celu skłonienie do nabycia pewnych towarów czy usług, jednakże
    równie dobrze jej celem może być np. utrwalenie świadomości istnienia
    określonej marki..."
    (źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama)

    Hm, wydaje mi się, że nie chciałbym być w usenecie zasypywany tekstami
    mającymi "na celu skłonienie do nabycia pewnych towarów czy usług".
    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 26. Data: 2004-09-24 11:47:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Piotr Zawadzki pisze:

> [...]
    > na grupy przeznaczone właśnie do tego, nie zaś na grupy tematyczne.
    > Dlatego IMHO odpowiedź nadal brzmi: nie.

    nie ja...

    Reklamodawca reklamowal sie na tym forum w tym watku przed chwila..
    To on reklamuje swe uslugi w ten sposob na pl.sci.matematyka
    i uwagi o niestosownosci tego zbywa smeichem.

    Boguslaw

  • 27. Data: 2004-09-24 11:51:58
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Boguslaw Szostak napisał:

    > nie ja...

    Tak, tak, użyłem tego sformułowania w przenośni.

    > Reklamodawca reklamowal sie na tym forum w tym watku przed chwila..
    > To on reklamuje swe uslugi w ten sposob na pl.sci.matematyka
    > i uwagi o niestosownosci tego zbywa smeichem.

    No wiesz, kiedy ktoś przy stole puszcza bąki, nie grozi mu za to żadna
    sankcja prawna. Tak jest też z łamaniem netykiety... Chyba że by jakoś
    wprost zastosować cytowaną przeze mnie ustawę... Nie wiem, ktoś ma
    pomysł jak można by było ograniczyć tego typu poczynania? W sumie są
    różne sposoby...
    Pozdrawiam
    PWZ

    --
    Oto moje zasady. Jeśli wam się nie podobają, to mam też inne.

  • 28. Data: 2004-09-24 12:00:15
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Piotr Zawadzki pisze:

> [...]
    > wprost zastosować cytowaną przeze mnie ustawę... Nie wiem, ktoś ma
    > pomysł jak można by było ograniczyć tego typu poczynania? W sumie są

    Ja mu tez i nie grozilem, tlumaczylem mu tylkoze wg mniejest spamerem..
    dobrze sie bawil.. lecz zainteresowalo mnie to formalnie, czy to legalne..

    Boguslaw

  • 29. Data: 2004-09-24 12:05:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Moje "coś" było właśnie reklamą. Wróć do pierwszego postu w tym wątku -

    Było reklamą, ale i nadużywało przyjęty i akceptowalny rozmiar stopki.
    Zauważ, że wszystkie bramki - w tym te najpopularniejsze obecnie onetu i
    gazety doklejają stopkę z reklamą :)

    > 2. "Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej
    > informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy

    Na newsach wysyłasz do nieoznaczego odbiorcy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 30. Data: 2004-09-24 12:06:40
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > interesuje i wystarczy :)
    > Jako spam mozna uwazac reklame wyslana bezposrednio do Twojej skrzynki

    Uściślę - odnosiłem się do drugiego członu pytania - jest niezgodne z
    etykietą.

    pozdrawiam
    Arek

    --