  • Data: 2014-04-18 23:29:21
    Temat: Re: pytanie do fachowców
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Apr 2014, uzytkownik wrote:

    > W dniu 2014-04-18 21:10, Krasnal pisze:
    [...]
> [...]
    [...]
    > Jeżeli nie było to na drodze publicznej to grzecznie bym panom policjatom
    > zaproponował, żeby mnie w d... pocałowali.

    Ostrożnie.
    Te czasy, kiedy PoRD poza drogą obowiązywał tylko w zakresie "powodowania
    niebezpieczeństwa dla osób" (najwyraźniej szkody materialne nie wchodzą
    w rachubę!) już dawno minęły.
    Są dwa nowe, odrębne kryteria, które powodują skuteczność przepisów
    PoRD. Jedno jest dość powszechnie znane - jest to "strefa" (zamieszkania
    bądź ruchu).
    Natomiast z drugiego nie wszyscy zdają sobie sprawę - są to *ZNAKI*.

    Jeśli zakaz parkowania, zakaz zatrzymywania się lub zakaz postoju
    wynikał ze ZNAKU, to taka propozycja całowania może być dość kosztowna ;)

    BTW: w ostatnich tygodniach ta nowelizacja ze dwa razy przewinęła się
    przez .prawo i .samochody, jeden z tych razów chodziło o "zakaz
    zastawiania". Pic w tym, że nie ma takiego znaku, bo dotąd był
    on bezużyteczny, na drodze publicznej zakaz zastawiania wynika
    z ustawy. A tu zonk - poza d.p. nie obowiązuje, znakiem można
    by wymusić, ale "dobrego" znaku nie ma.

    pzdr, Gotfryd