  • 1. Data: 2004-10-10 16:43:15
    Temat: [pyt] Gdzie w tekście jest błąd...
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    "Najsłynniejszym mówca starożytnego zymu był był Marcus Tullius Cicero
    (106-43 r. p.n.e) - filozof, pisarz i mąż stanu. Do naszch czasów zachowały
    się między innymi jego dzieła z zakresu retoryki oraz 58 mów. Do
    najsłynniejszych należą "Filipiki", czyli mowy polityczne wygłoszone przeciw
    Antoniuszowi w 44 i 43 roku p.n.e. Należy podkreślić ogromne znaczenie
    twórczości Cycerona dla kultury europejskiej. Renesansowi humaniści zalecali
    naśladowanie języka jego dzieł. W czasie rewolucji francuskiej Cyceron był
    wzorem mówcy politycznego."

    A teraz pytanie - gdzie w tym tekscie jest błąd?

    Z góry dzięki za pomoc!

    pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2004-10-10 16:48:21
    Temat: Re: [pyt] Gdzie w tekście jest błąd...
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Michał Mraczek <m...@p...onet.pl> w poscie
    news:ckbou2$khp$1@atlantis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > "Najsłynniejszym mówca starożytnego zymu był był Marcus
    ^^^^

    Tutaj
    I to az dwa...

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-10-10 21:30:45
    Od: "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik Michał Mraczek <m...@p...onet.pl> w poscie

    > ^^^^
    >
    > Tutaj
    > I to az dwa...

    Jeden ortograficzny - faktycznie, ale to moja literówka. A drugi?

    pozdrawiam
    Michał

  • 4. Data: 2004-10-10 23:41:46
    Od: Janusz Kołecki <z...@p...onet.pl>

    Dnia 2004-10-10 18:43, Użytkownik Michał Mraczek napisał:
    > "Filipiki", czyli mowy polityczne wygłoszone przeciw
    > Antoniuszowi w 44 i 43 roku p.n.e.
    > A teraz pytanie - gdzie w tym tekscie jest błąd?

    Nie wiedziałem, że filipiki wygłaszał także Cycero.
    pzdrw
    jk

  • 5. Data: 2004-10-11 00:28:26
    Od: "Psychik" <p...@Z...pl>

    Użytkownik "Michał Mraczek" <m...@p...onet.pl> napisał:

    > Jeden ortograficzny - faktycznie, ale to moja literówka. A drugi?

    zwwajmal "byl byl" ?

    --
    Psychik

  • 6. Data: 2004-10-11 07:54:07
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Psychik <p...@Z...pl> w poscie
    news:ckck3e$k3v$1@opal.icpnet.pl napisal, co nastepuje:

    > zwwajmal "byl byl" ?

    To trzeci :) - mialem na mysli, ze Rzymu bylo z malej litery oraz przez z -
    chyba, ze - rozstrzygajac na korzysc piszacego - mozna uznac, ze - z uwagi
    na brak polskich liter - "zymu" to Rzymu z pominieta litera R - wowczas
    istotnie jest tylko jeden blad - a zauwazony przez Ciebie jest drugi...
    No ale "byl byl" moze swiadczy o uzyciu przez autora watku czasu
    zaprzeszlego "plusquamperfektum".

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2004-10-11 07:56:10
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Janusz Kołecki <z...@p...onet.pl> w poscie
    news:ckchfa$4p6$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > Nie wiedziałem, że filipiki wygłaszał także Cycero.

    Google nie podzielaja Twojego zdziwienia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2004-10-11 07:58:25
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Michał Mraczek <m...@p...onet.pl> w poscie
    news:ckbou2$khp$1@atlantis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    zakresu retoryki oraz 58
    > mów.

    Moze chodzi o to, ze mow tych bylo 14 a nie 58...
    - tako rzecza Google.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2004-10-11 08:11:07