  • 21. Data: 2002-02-07 12:35:40
    Temat: Re: psie kupki
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

> [...]
    > bawia sie wsrod tych kurek czy kaczek .. idzie o to ze dlaczego mam idac
    > ulica deptac po odchodach czworonogow .. czy wlasciciele nei moga po nich
    > posprzatac ... a kolo domu .. to wolnoc Tomku w swoim domq ..
    > A na marginesie u nas na wsi kury byly osobno zamykane i podworko bylo bez
    > odchodw a piesek byl na lancuchu przy budzie tam gdzie jego miejsce .. a
    > wieczor i noc byla jego luzem ganial gdzie chcal po obejsciu ... a co ma
    > taki piesek w bloku .. dwa wyjscia na dzien a poza tym to lezy i nic nie
    > robi ... jak tak mozna pieska meczyc ... ci co walcza o ich prawa sami

    Uważam, że jeśli ktoś potrzebuje towarzystwa czworonoga to powinien wziąć
    pod uwagę konieczność sprzątania po nim.
    W żadnym razie nikt inny w miejscach publicznych nie może znosić uciążliwej
    bezmyślności właściciela psa.
    Jeśli natomiast chodzi o podwórko, to chyba zależy od kultury właściciela
    posesji, ale narzucać mu sprzątania chyba nie wolno :-).

    SOTB

  • 22. Data: 2002-02-07 12:47:07
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    (...)nei po to (...)usiac czy przejsc przez _neigo_ dla
    > (...) bo maisto to _nei_ wiec :))
    > (...)tak _nei ejst_ to powinno(...)
    > (...)coby i ptaki _nei_ niszczyly(...) _sneigiem_ i wiatrem
    > (...)_takk (...)
    > _krmke_, _umeiraja_, _wymknall_
    > ..
    >
    > Jedno pewne WSTYD ... koniec

    Ale neirwus. poisz woilniej i z poliskimi litrami bo nei moiżna
    przeiczytacc.

  • 23. Data: 2002-02-07 12:57:48
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    (..)
    >Jeśli natomiast chodzi o podwórko, to chyba zależy od kultury właściciela
    >posesji, ale narzucać mu sprzątania chyba nie wolno :-).

    Hm...
    "Ustawa z 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku
    w gminach" - art.5?

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 24. Data: 2002-02-07 12:58:34
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Agata" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > ...dobrze, ale czy właściciel psa jest zobowiązany sprzątać po psie?
    > Interesuje mnie to ze strony prawnej.
    > Dziękuję
    > Agata

    Tak, lecz nie musisz tego robić na swoim prywatnym terenie.

    SOTB

  • 25. Data: 2002-02-07 13:48:29
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Marek Drewniak wrote:

    > A skoro Pan/Pani taki madry to powie mi po co jest wobec tego ten trawniczek
    > w miastach nei po to zeby sobie na nim usiac czy przejsc przez neigo dla
    > przyjemnosci .. skoro nie mozna po laczce .. bo maisto to nei wiec :))
    >
    > A tak na marginesie to trawniki nie sa po to coby tylko na nie spogladac ...
    > a jezeli tak nei ejst to powinno sie je zagrodzic i siatke z gory nalozyc
    > coby i ptaki nei niszczyly ich ... no i oslonic przed sneigiem i wiatrem
    > coby nie wyrzadzily szkod ..
    >
    > Buehehe .. sam sie dziwie jak ludzie moga byc takk glupi .. stawiaja
> [...]
    Niezly belkot z tego ci wyszedl - masz faktycznie racje. Zadepczmy
    trawniki, bo niby po co nam one, obrzucmy wszystko smieciami i okrasmy
    na dodatek psimi odchodami. Bedzie pieknie!
    To tzw. "estetyka inaczej".
    ----------
    Graszka

  • 26. Data: 2002-02-08 07:21:22
    Od: "Sotb" <k...@z...pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Hm...
    > "Ustawa z 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku
    > w gminach" - art.5?
    >
    > PinQ

    Oj... mój szwagier ma psa. To bydle strasznie obsrywa mi trawnik przez to
    kosiarkę mam niebagatelnie oblepioną.
    A i dzieci czasem się wybrudzą. Wreszcie będę mógł w ramach prawa zemścić na
    kundlu.

    SOTB

  • 27. Data: 2002-02-08 08:11:23
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >kosiarkę mam niebagatelnie oblepioną.
    >A i dzieci czasem się wybrudzą. Wreszcie będę mógł w ramach prawa zemścić na

    Jeżeli, jak piszesz, trawnik jest Twój, to IMHO z przytoczonego
    przepisu wynika, że to Ty jesteś zobowiązany do jego
    posprzątania :))

  • 28. Data: 2002-02-08 10:15:08
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > Niezly belkot z tego ci wyszedl - masz faktycznie racje. Zadepczmy
    > trawniki, bo niby po co nam one, obrzucmy wszystko smieciami i okrasmy
    > na dodatek psimi odchodami. Bedzie pieknie!
    > To tzw. "estetyka inaczej".

    Popatrz sobei na filmach amerykanskich jakos tam chodza po trawnikach
    miejskich siadaja czy sniadanko na powietrzu ...i jakos trawniki sa zadbane
    ... nie mowie tutaj o tym ze naraz powstaje sciezka w trawniku ... tylko
    okozystaniu z niego ..

    Przepraszam za bledy oraz poprzestawiane literki ...
    AJA

  • 29. Data: 2002-02-08 11:02:50
    Od: "Agata" <m...@t...pl>

    > Hm...
    > "Ustawa z 13 września 1996 o utrzymaniu czystości i porządku
    > w gminach" - art.5?

    Przykro mi ale ja sie nie mogę doszukać, gdzie jest napisane, że mam
    obowiązek sprzątać kupkę na trawniku przed moim blokiem.
    Chodzi mi o to, czy gdy "uprzejmy" sąsiad zwróci mi uwagę, że nie sprzątam
    po psie - czy mogę mu powiedzieć, że nie mam takiego obowiązku?
    Pozdrawiam
    Agata

  • 30. Data: 2002-02-08 12:19:00
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Chodzi mi o to, czy gdy "uprzejmy" sąsiad zwróci mi uwagę, że nie sprzątam
    > po psie - czy mogę mu powiedzieć, że nie mam takiego obowiązku?

    Masz, inaczej możesz się narazić na grzywnę:

    Art. 145 Kodeksu wkroczeń:
    Kto zanieczyszcza lub zaśmieca miejsca dostępne dla publiczności, a w
    szczególności drogę, ulicę, plac, ogród, trawnik lub zieleniec,

    podlega karze grzywny do 500 złotych albo karze nagany.