  • 1. Data: 2002-02-06 13:23:29
    Temat: Zwolninie z pracy radnego
    Od: "ulka" <u...@p...pl>

    Mam prośbę. Chciałabym uzyskać wyczerpującą informację na temat ochrony
    prawnej stosunku pracy osoby sprawującej mandat radnego.
    Czy w czasie trwania mandatu osoba taka może być zwolniona z pracy z
    jakichkolwiek przyczyn. Mam tutaj na myśli nie rozwiązanie stosunku pracy za
    wypowiedzeniem przez pracodawcę (normalny tryb), lecz np. rozwiązanie
    stosunku pracy z przyczyn leżących po stronie pracodawcy np. likwidacja
    stanowiska pracy, redukcja zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych itp.
    Czy w takiej sytuacji wypowiedzenie i rozwiązanie z takim pracownikiem
    stosunku pracy jest skuteczne?
    Czy taki pracownik zamiast wypowiedzenie stosunku pracy może dostać tzw.
    wypowiedzenie zmieniające warunki pracy np. zmiana stanowiska, zmiana
    wynagrodzenia itp. oraz czy nie przyjęcie przez pracownika wypowiedzenia
    zmieniającego skutkuje wypowiedzeniem stosunku pracy?
    Ponadto byłabym wdzięczna za podanie podstawy prawnej regulującej stosunek
    pracy osoby pełniącej funkcję radnego oraz ewentualnych orzeczeń w tej
    sprawie.

    Ula