  • 1. Data: 2013-03-17 00:30:35
    Temat: przyjęcie, zaksięgowanie faktury i odmowa jej zapłaty
    Od: b...@g...com

    Witam
    Mój kontrahent nie chce zapłacić za wykonaną usługę, twierdząc że wg niego zawiera
    jakąś wadę. Jednak przyjął moją fakturę, która została zaksięgowana u niego. Odmawia
    kategorycznie zapłaty. Czy fakt przyjęcia faktury i jej zaksięgowanie nie jest
    dowodem, że wywiązałem się z umowy? I należy mi się zapłata.

  • 2. Data: 2013-03-17 01:34:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.03.2013 00:30, b...@g...com pisze:

    > Jednak przyjął moją fakturę, która została zaksięgowana u niego.

    A skąd wiesz, że została zaksięgowana?

    PS: zawijaj wiersze!

  • 3. Data: 2013-03-17 11:46:05
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 01:34:16 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W dniu 17.03.2013 00:30, b...@g...com pisze:

    > A skąd wiesz, że została zaksięgowana?

    Wiem. Czy ma to znaczenie w odpowiedzi na moje pytanie?

    > PS: zawijaj wiersze!
    Piszę z googla gropus. Nie widzę tu nigdzie opcji zawijania wierszy.

  • 4. Data: 2013-03-17 12:55:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.03.2013 11:46, b...@g...com pisze:

    > Wiem.

    Dziwne. W jaki sposób uzyskałeś danych do księgowości innej firmy?

    > Czy ma to znaczenie w odpowiedzi na moje pytanie?

    Ma. Ktoś mógł "przyjąć" w sensie odebrania dokumentu a nie uznania
    należności.

    Dopiero zaksięgowanie jest jednoznaczne.

    > Piszę z googla gropus. Nie widzę tu nigdzie opcji zawijania wierszy.

    Na klawiaturze masz taki ładny, duży klawisz, którym możesz to robić.

  • 5. Data: 2013-03-17 13:08:19
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 12:55:23 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W dniu 17.03.2013 11:46, b...@g...com pisze:

    > Dopiero zaksięgowanie jest jednoznaczne.

    A więc właśnie. Jednoznaczne przy księgowaniu.
    Powinien mi więc oddać bez problemu tą fakturę-oryginał. Gdyż u niego
    zgodnie z prawem, faktura ta tylko "leży w szufladzie". Tzn powinna.

    > Na klawiaturze masz taki ładny, duży klawisz, którym możesz to robić.
    Wiem ale u mnie się wszytko zawija. Nie widać tej
    niedogodności dla czytających.

  • 6. Data: 2013-03-17 13:28:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@g...com napisa?(a):

    > A więc właśnie. Jednoznaczne przy księgowaniu.
    > Powinien mi więc oddać bez problemu tą fakturę-oryginał. Gdyż u niego
    > zgodnie z prawem, faktura ta tylko "leży w szufladzie". Tzn powinna.

    Mógł wywalić do śmieci. Po za tym przyjęcie faktury nie jest
    jednoznaczne z odebraniem usługi. Była do tego jakaś umowa?

    > Wiem ale u mnie się wszytko zawija. Nie widać tej
    > niedogodności dla czytających.

    U mnie też się nie zawija.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 7. Data: 2013-03-17 13:42:26
    Od: b...@g...com

    W dniu niedziela, 17 marca 2013 13:28:37 UTC+1 użytkownik januszek napisał:
    > b...@g...com napisa?(a):

    > Mógł wywalić do śmieci. Po za tym przyjęcie faktury nie jest
    >
    > jednoznaczne z odebraniem usługi. Była do tego jakaś umowa?

    No mógł wywalić. Ale wszytko wskazuję na to że tak
    się nie stało i faktura jest zaksięgowana.
    To krętacka firma. Umowa jest. Jednak nie precyzuje ona kiedy
    usługa jest kompletna. Tzn. akurat w tym dość szczególnym przypadku.

  • 8. Data: 2013-03-17 14:27:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    b...@g...com napisa?(a):

    > No mógł wywalić. Ale wszytko wskazuję na to że tak
    > się nie stało i faktura jest zaksięgowana.

    Faktura dokumentuje zdarzenia podatkowe wiec jedyna rzecza jaka dla
    Ciebie z niej wynika to obowiazek odprowadzenia podatkow ;)

    > To krętacka firma. Umowa jest. Jednak nie precyzuje ona kiedy
    > usługa jest kompletna. Tzn. akurat w tym dość szczególnym przypadku.

    No to pozostaje pogratulowac zawarcia takiej umowy.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 9. Data: 2013-03-17 14:47:36
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    > Dziwne. W jaki sposób uzyskałeś danych do księgowości innej firmy?

    W jakikolwiek sposob uzyskal, odwracasz kota ogonem ;)

  • 10. Data: 2013-03-17 14:49:35
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > Ciebie z niej wynika to obowiazek odprowadzenia podatkow ;)

    > No to pozostaje pogratulowac zawarcia takiej umowy.

    Nie zaprotestowali faktury

    "usluga nie zostala wykonana, za co dostalismy fakture"?