  • 1. Data: 2002-09-30 13:40:59
    Temat: przedawnienie rachunków za prąd?
    Od: "TBM" <t...@p...com>

    Zakład energetyczny przestał przesyłać rachunki i sprawdzać stan licznika na
    działce. Po siedmiu latach przysłali łączny rachunek horrendalnie wysoki, bo
    za tak długi okres łącznie(arbitralnie ustalajac stany licznika przy
    kolejnych podwyżkach cen). Istniała możliwość kontroli (działka była latem
    zamieszkała, zresztą wcześniej sobie radzili). Czy można żądać od nich
    zmiany wysokości rachunku (sylmulacje zużycia brane "z sufitu").... czy
    rachunki tego typu mają okres przedawnienia? Przez całe 7 lat nei przysyłali
    żadnych rachunków, upomnień itp.Teraz napada mnie komornik etc. Część
    spłaciliśmy w ratach.
    proszę o pomoc, a choćby o radę.....
    z poważaniem
    Tadeusz B. Mańk

  • 2. Data: 2002-09-30 13:42:55
    Temat: Re: przedawnienie rachunków za prąd?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > żadnych rachunków, upomnień itp.Teraz napada mnie komornik etc. Część

    Gdy do mnie nie przyszlo wezwanie o zaplate podatku gruntowego to
    poszedlem do urzedu gminy i sprawdzilem co sie dzieje. Natomiast ty przez
    7 lat nie ruszyles sie z domu majac nadzieje, ze zapomnieli o tobie i nic
    nie bedziesz placil. Za to co sie dzieje mozesz miec pretensje tylko do
    siebie.

  • 3. Data: 2002-09-30 13:57:43
    Od: "TBM" <t...@p...com>

    > Gdy do mnie nie przyszlo wezwanie o zaplate podatku gruntowego to
    > poszedlem do urzedu gminy i sprawdzilem co sie dzieje.

    Z pewnością jesteś wyjatkowo praworządny..... subtelna różnica polega na
    tym, że opłata za prąd nie jest podatkiem.......tylko umową...... Zakład
    zobowiazywał się do regularnego sprawdzania stanu licznika..... a na pewno
    do spisywania stanu w przypadku podwyżek.

    >Natomiast ty przez
    > 7 lat nie ruszyles sie z domu majac nadzieje, ze zapomnieli o tobie i nic
    > nie bedziesz placil. Za to co sie dzieje mozesz miec pretensje tylko do
    > siebie.

    nie chodzi mi o niepłacenie....... tylko np. o ustalenie wysokości,
    prawidlowości "symulacji zużycia"..... przecież kWh 7 lat temu to zupełnie
    inna kWh niż dzisiaj

    > --
    > Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi

    mimo wszystko dziekuję.......
    TBM

  • 4. Data: 2002-09-30 14:04:01
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > zobowiazywał się do regularnego sprawdzania stanu licznika..... a na pewno
    > do spisywania stanu w przypadku podwyżek.

    Nie chodzi o praworzadnosc. Chodzi o to, ze nie dopuscilem do zaleglosci
    i ewentualnych problemow. Poszedlem tam tylko po to, zeby chronic swoj
    tylek, bo wiedzialem ze jak cos sie odwlecze, to nie urzednik bedzie mial
    klopoty tylko ja.

  • 5. Data: 2002-09-30 15:11:45
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002, TBM wrote:
    [...do Krzyśka...]
    >+ nie chodzi mi o niepłacenie....... tylko np. o ustalenie wysokości,
    >+ prawidlowości "symulacji zużycia"..... przecież kWh 7 lat temu to zupełnie
    >+ inna kWh niż dzisiaj

    Owszem, czytałem o teoriach dryfowania stałych fizycznych...
    Widzę że dla ciebie są oczywiste !
    -;)

    A próbując dojść "co autor miał na myśli" pozostaje sprawa
    odsetek (dawniej były większe !) które "wyrównują" fakt
    że energia drożeje (było należne pieniądze odkładać na koncie :]).

    Co do rozliczeń: przeliczałem kiedyś koledze takie rachunki,
    to było gdzieś za 1.5 czy 2 lata (spisywali liczniki ale nie
    podali do ZE !) - obliczenia energetyków były zrobione rzetelnie,
    przy mniej więcej stałym średnim zużyciu prądu różnice były
    groszowe, energetycy *uwzględniali* "stare" ceny za "stary"
    prąd (inna sprawa - że każdy zakład może mieć inaczej, chyba
    mają osobne systemy !)

    Być może jakieś przedawnienia są - co nie zmienia postaci rzeczy
    że twoim *obowiązkiem* było *płacić* a nie udawać że manna z nieba
    akurat leci...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (który drogą dedukcji dochodzi, że finansował ci prąd ;))

  • 6. Data: 2002-10-01 07:59:53
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > 7 lat nie ruszyles sie z domu majac nadzieje, ze zapomnieli o tobie i nic
    > nie bedziesz placil. Za to co sie dzieje mozesz miec pretensje tylko do

    Ten Pan prosil o porade nie o taka odpowiedz. Czy tak trudno pomoc ... a
    jak sie nei chce pomoc to po co moralizowac. Ech .. szkoda gadac

    AJA