  • 1. Data: 2002-09-30 14:00:35
    Temat: transakcje kradzioną kartą kredytową
    Od: k...@u...agh.edu.pl

    witam,
    czy są jakieś możliwości dochodzenia zwrotu pieniędzy ze sklepów,
    w których dokonano transakcji kradzionymi kartami kredytowymi ?
    pozdrawiam
    Longi

  • 2. Data: 2002-09-30 14:14:57
    Temat: Re: transakcje kradzioną kartą kredytową
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <k...@u...agh.edu.pl>
    > czy są jakieś możliwości dochodzenia zwrotu pieniędzy ze sklepów,
    > w których dokonano transakcji kradzionymi kartami kredytowymi ?
    > pozdrawiam
    > Longi

    ty mozesz dostac zwrot jedynie od banku, ze sklepem umowy nie zawierałeś
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-09-30 14:44:19
    Temat: Odp: transakcje kradzioną kartą kredytową
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik blad <b...@W...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:an9m83$fdc$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik <k...@u...agh.edu.pl>
    > ty mozesz dostac zwrot jedynie od banku, ze sklepem umowy nie zawierałeś

    ale to tez nie jest łatwe tez mi skradziono i nie udało mi sie odzyskac
    tego co straciłam

    Sandra

  • 4. Data: 2002-09-30 14:47:29
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    blad wrote:
    > Użytkownik <k...@u...agh.edu.pl>

    > ty mozesz dostac zwrot jedynie od banku, ze sklepem umowy nie zawierałeś
    > *** blad ***

    A czy nie jest tak, ze sprzedawca ma obowiazek sprawdzic
    zgodnosc podpisu na karcie i na kwitku? A w razie watpliwosci
    poprosic o dodatkowy dokument tozsamosci?

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 5. Data: 2002-09-30 15:39:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "tan"

    > A czy nie jest tak, ze sprzedawca ma obowiazek sprawdzic
    > zgodnosc podpisu na karcie i na kwitku? A w razie watpliwosci
    > poprosic o dodatkowy dokument tozsamosci?

    jest tak, ale ze sklepem umowy zawierają firmy, które te karty obslugują
    sklep jest przez nich szkolony, zna wytyczne bankow i Visy ale nie znaczy to
    ze tobie wolno dochodzic swych praw w sklepie

    psim obowiazkiem banku jest zwrot pieniedzy na twoj rachunek za transakcje
    ktore reklamujesz - odrazu ale warunkowo. Pozostawia ci te pieniadze jesli
    reklamacja jest sluszna. Juz sam fakt ze bank nie chce ci na czas
    wyjasniania reklamacji zwrocic pieniedzy jest wystarczajacy zeby zwrocic sie
    ze sprawa do rzecznika banku a jak to nie pomoze do arbitra bankowego, ktory
    musi miec odmowe na pismie.

    nic nie pękaj tylko powiedz jaki to bank
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-10-01 07:18:21
    Od: k...@u...agh.edu.pl

> [...]
    > musi miec odmowe na pismie.
    >
    > nic nie pękaj tylko powiedz jaki to bank

    Probowalem reklamowac,lecz bank twierdzi iz transakcje dokonane
    karta przed jej zastrzezeniem obciazaja moj rachunek i nie mam

  • 7. Data: 2002-10-01 07:18:21
    Od: k...@u...agh.edu.pl

  • 8. Data: 2002-10-01 07:19:10
    Od: k...@u...agh.edu.pl

> [...]
    >
    > nic nie pękaj tylko powiedz jaki to bank
    > *** blad ***

    Probowalem reklamowac,lecz bank twierdzi iz transakcje dokonane
    karta przed jej zastrzezeniem obciazaja moj rachunek i nie mam szans
    na skuteczna reklamacje. Ten bank to BPH.
    Longi

  • 9. Data: 2002-10-01 07:44:19
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

    > A czy nie jest tak, ze sprzedawca ma obowiazek sprawdzic
    > zgodnosc podpisu na karcie i na kwitku? A w razie watpliwosci
    > poprosic o dodatkowy dokument tozsamosci?

    Tak a ja sie podpisalem za przeproszeniem "DUPA " i nawet pani nie byla
    laskawa na to spojzec. Po co sa te podpisy. Po kolejne w hipermarketach w
    Zielonej Gorze maja maszynki do wprowadzania pinow... ale nie wykozysstuja
    tego .. bo za dlugo by to wszystko trwalo wiec wrocili do podpisow. I tak w
    Tesco Auchan i Inter Marche nie wprowadza sie pinow .. bynajmniej mi sie
    juz to nie przytrafia .. wiec jakie to dbanie o klienta .. z takimi sklepami
    banki powinny rozwiazac umowe i po klopocie dla bankow

    AJA

  • 10. Data: 2002-10-01 15:22:54
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <k...@u...agh.edu.pl>

    > Probowalem reklamowac,lecz bank twierdzi iz transakcje dokonane
    > karta przed jej zastrzezeniem obciazaja moj rachunek i nie mam szans
    > na skuteczna reklamacje. Ten bank to BPH.
    > Longi

    Jeśli ci ukradli kartę i wykonali nią operacje zanim ją zastrzegłeś to
    niestety w BPH takie transakcje nie są ubezpieczone i mogą nie uznać
    reklamacji.

    Jeśli ktoś nadużył twojego numeru karty (np karta wypukła, autoryzacja
    głosowa) to możesz reklamować - bank może uznać reklamacje jeśli uzna że
    podróbka była do rozpoznania, albo że sklep umyślnie nadużył wiedzy o twojej
    karcie.
    Bank musi rozpatrzyć twoja relamację i dać ci odpowiedz na piśmie
    moje rady:
    - w BPH mozna obok rachunku ustanowic sobie konto karty - i w sezamie
    przelewac na nie tyle ile uznasz ze ci na karte potrzeba
    - w innym banku karta (nawet VE) jest ubezpieczona np w ten sposob ze
    odpowiedzialnosc banku rozpoczyna sie nie od zgloszenia kradziezy ale
    wczesniej (np kilka godzin)

    Lepiej używać takiej karty albo stosowac oba sposoby jednoczesnie (np w
    Fortisie)
    *** blad ***