  • 1. Data: 2003-01-22 16:23:21
    Temat: przedawnienie egzekucji administracyjnej
    Od: "pg" <p...@p...onet.pl>

    W 1997 Urząd Skarbowy, w związku z tym, że zagubił moje dekl. VAT-7, a moje
    biuro rachunkowe zagubiło potwierdzenia, pozbawił mnie prawa odliczenia
    podatku Vat naliczonego. W dniu wydania decyzji w 1997 r. wystawiono też
    tyt. egzekucyjne na rach. bankowe i hipotekę na dom, gdzie wpis tejże
    nastąpił w 1998. Hipotekę tę nakazał w prawomocnym orzeczeniu wykreślić sąd,
    bo nieruchomość należała do osoby trzeciej. W trakcie postępowania
    odwoławczego NSA uchylił w znacznej części ww decyzję US i IS. Obecnie Izba
    Skarbowa (w swojej interpretacji) usunęła braki wcześniejszej, obalonej w
    NSA decyzji i wydała nową, powtarzającą dokładnie poprzednie zarzutu. Sprawa
    ponownie czeka na rozpatrzenie w NSA.
    Czy jednakże nie upłynął okres egzekucji administracyjnej, czyli innymi
    słowy czy czasem mimo, że co się może zdarzyć, przegram tym razem w NSA to i
    tak już nie można będzie nic egzekwować, bo od końca 1997 minęło 5 lat.
    Czy obowiązywąc będą w zakresie egzekucji przepisy nowej ordynacji , czy też
    stare przepisy?

  • 2. Data: 2003-01-22 19:25:13
    Temat: Re: przedawnienie egzekucji administracyjnej
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

> [...]
    > tak już nie można będzie nic egzekwować, bo od końca 1997 minęło 5 lat.
    > Czy obowiązywąc będą w zakresie egzekucji przepisy nowej ordynacji , czy

    hmm... nie jestem specjalistą, ale czy nie będą tu miały zastosowania
    przepisy dot. przerwania biegu przedawnienia min. przez dokonanie czynności
    przed sądem?
    pozdr.
    nemo

  • 3. Data: 2003-01-24 18:50:35
    Od: "pg" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pg" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak już nie można będzie nic egzekwować, bo od końca 1997 minęło 5 lat.
    > Czy obowiązywąc będą w zakresie egzekucji przepisy nowej ordynacji , czy

    Czy problem trudny, czy nieciekawy?