  • 1. Data: 2003-01-22 16:21:46
    Temat: prawo do domeny
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    Witam,
    wkrotce bede mial problem.

    jestem wlascicielem domeny ktora "lepiej brzmi" od oficjalnej domeny miasta,
    pod koniec zeszlego roku wladza sie zmienila i teraz uwazaja ze to im sie
    nalezy ta nazwa. przypominam, ze maja juz nazwe (ja swoja zarejestrowalem
    duzo pozniej niz miasto swoja).

    pytanie:
    1. czy moga odebrac mi domene?
    2. czy moga posiadac 2 domeny - bardzo podobne?
    3. czy isc na ugode? (prosze zobaczyc co sie stalo z tatry.pl - podhale.pl)
    4. czy mozna zrobic tak ze wymienimy sie domenami oni dostana moja ja ich?
    co bedzie jak znowu wladza sie zmieni i sprzedadza swoja domene a pozniej
    okaze sie (zdrowy rozsadek) ze to jednak ich stara domena jest oficjalna?

    jak rozmawiac ?

  • 2. Data: 2003-01-22 16:59:17
    Temat: Re: prawo do domeny
    Od: "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl>

    > 1. czy moga odebrac mi domene?

    Nie. Nie mają do tego żadnych podstaw. NASK przydziela domeny w kolejności
    składanych zgłoszeń, więc jeśli Ty masz już domenę, to nikt Ci jej nie
    zabierze.

    > 2. czy moga posiadac 2 domeny - bardzo podobne?

    Oczywiście, że mogą, jeśli tylko odstąpisz im swoją. Sprzedawanie domen jest
    trochę niebezpieczne, bo mogą Cie posądzić, że specjalnie wykupiłeś domenę,
    by ją odsprzedać z zyskiem, co, jeśli dobrzę się orientuję, jest zabronione.
    Ale odstąpić możesz.

    > 3. czy isc na ugode? (prosze zobaczyc co sie stalo z tatry.pl -
    podhale.pl)

    W tym przypadku nastapiło odstąpienie domeny (fakt, że potem zrobiło się
    niemiło). Póki domena jest Twoja w opinii NASK, to inni mogą sobie pomarzyć.

    > 4. czy mozna zrobic tak ze wymienimy sie domenami oni dostana moja ja ich?

    Możecie, ale inaczej będziecie płacić. Jeżeli dobrze wywnioskowałem, to
    nazwa różni się pomiedzy .pl a .com.pl, a ceny dla nich są różne.

    > co bedzie jak znowu wladza sie zmieni i sprzedadza swoja domene a pozniej
    > okaze sie (zdrowy rozsadek) ze to jednak ich stara domena jest oficjalna?

    Nic, bo domena jest Twoja.

    Pozdrawiam
    Kowal_z_P

  • 3. Data: 2003-01-22 17:06:46
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    Użytkownik "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możecie, ale inaczej będziecie płacić. Jeżeli dobrze wywnioskowałem, to
    > nazwa różni się pomiedzy .pl a .com.pl, a ceny dla nich są różne.

    obydwie sa .pl

    > Nic, bo domena jest Twoja.

    ale podobno nie wolno rejestrowac nazw miast! w nask tak jest. gdyby doszlo
    do wymiany (sugerowali mi to) to ja mialbym domene nazwa miasta.

    uff dziekuje, troszke mi sie wyjasnilo.

  • 4. Data: 2003-01-22 18:43:57
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > wkrotce bede mial problem.

    inaczej zapytam, w jakim przypadku urzad moze mi odebrac prawo do domeny ?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-22 19:04:40
    Od: "Kowal_z_P" <k...@p...onet.pl>

    > inaczej zapytam, w jakim przypadku urzad moze mi odebrac prawo do domeny ?

    W żadnym, bo nie mają kontroli nad NASK. Musieliby to załatwiać chyba przez
    Ministrestwo (Tele)Komunikacji, jeśli jeszcze takie jest lol.
    A co do rejestracji domen pod nazwami miast, to:

    "4. Jakie nazwy domen mogą być rejestrowane?

    Abonent składa we Wniosku rejestracyjnym oświadczenie o przysługującym mu
    prawie do nazwy domeny. W domenie .pl nie będą rejestrowane nazwy
    miejscowości będące siedzibami gmin, powiatów i województw. Stosowne
    regulacje w tym zakresie zawiera Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21
    grudnia 1999 r., Dz. U. nr 110/99 poz. 1267

    "
    Jest napisane, że nie będą rejestrowane, a nie że będą usuwane, tak więc
    jeśli już masz, to chyba ok, dla Ciebie:) Tak w ogóle to poczytaj sobie info
    na stronie
    www.dns.pl

    Kowal_z_P

  • 6. Data: 2003-01-22 20:20:53
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie. Nie mają do tego żadnych podstaw. NASK przydziela domeny w kolejności
    > składanych zgłoszeń, więc jeśli Ty masz już domenę, to nikt Ci jej nie
    > zabierze.

    AFAIK to ostatnio uproszczono procedury w tym względzie.
    Podstawą jest orzeczenie sądu arbitrażowego.

    pozd.Pix