  • 1. Data: 2003-01-23 08:35:41
    Temat: przedawnienie ?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    Otrzymalem wezwanie do zaplaty za FV wystawiona w grudniu 1999.
    Jaki jest termin przedawnienia zaplaty takiej FV ? 3lata ? 5lat ?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 2. Data: 2003-01-23 12:37:42
    Temat: Re: przedawnienie ?
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

    2 lata w przypadku sprzedaży (Art. 554 KC)

  • 3. Data: 2003-01-23 13:06:48
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > 2 lata w przypadku sprzedaży (Art. 554 KC)

    FV wystawiona jest na uslugi dostepu do internetu (callback).
    Pewna firma probuje wyludzic (w sadzie !!) odemnie kwote 300 pln
    + odsetki (prawie 200) za rzekome korzystanie z ich uslug, twierdza
    ze w '99 dokonalem zamowienia przez internet. Pomijajac kwestie
    typowo dowodowe (nie maja wogole mojej umowy z podpisem etc)
    chcialem spytac, czy wogole maja prawo sie o te FV sadzic ?
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 4. Data: 2003-01-23 13:12:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : typowo dowodowe (nie maja wogole mojej umowy z podpisem etc)
    : chcialem spytac, czy wogole maja prawo sie o te FV sadzic ?

    trudne pytanie, nie jesteś przypadkiem teoretykiem prawa, bo nie chcę się
    zbłaźnić jakąś pomyłką w terminach.

    Jeśli nie jesteś - tak mają prawo.

    Jeśli jesteś - to zależy :)

    pozdrowienia

    marcin

  • 5. Data: 2003-01-23 14:03:08
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

    Witam,

    > trudne pytanie, nie jesteś przypadkiem teoretykiem prawa, bo nie chcę się
    > zbłaźnić jakąś pomyłką w terminach.
    > Jeśli nie jesteś - tak mają prawo.
    > Jeśli jesteś - to zależy :)

    Z prawem nie mam nic wspolnego wzgledem zawodowym czy hobbystycznym
    :-) Jestem normalnym czlowiekiem, od ktorego pewna firma probuje
    wyludzic ponad 500 pln :)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

  • 6. Data: 2003-01-23 14:05:42
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Z prawem nie mam nic wspolnego wzgledem zawodowym czy hobbystycznym
    : :-) Jestem normalnym czlowiekiem, od ktorego pewna firma probuje
    : wyludzic ponad 500 pln :)

    jak ci się chce to napisz na priv o szczeółach, zabawimy się z nimi :)

  • 7. Data: 2003-01-23 17:05:37
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > typowo dowodowe (nie maja wogole mojej umowy z podpisem etc)
    > chcialem spytac, czy wogole maja prawo sie o te FV sadzic ?

    Sądzić to się zawsze mają prawo. Teo nikt im nie zabroni. Ty natomiast masz
    prawo podnieść zarzut przeciwko nim o przedawnieniu roszczenia w/g Art. 554
    KC. Sąd wówczas nie będzie miał nic inneo jak sprawę oddalić.

    Grzegorz