  • 1. Data: 2003-01-23 09:24:50
    Temat: Re: [przepraszam, pilne]nie chcę trzeci raz płacić za projekt!
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    ----- Original Message -----
    From: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>
    To: <p...@n...pl>

    : jest
    : legalny, czysty jak łza i nadaje się do użycia. Mam szansę?
    :
    : Pozdrawiam i proszę, powiedzcie, że mam :)

    masz rację,
    urząd się myli (proszę bardzo nawet przekroczyłem zakres Twojej prośby) :-)

    --
    Niech to wszystkie zawody też postronne znają,
    że prawnicy nie gęsi i swój język mają.

  • 2. Data: 2003-01-23 09:30:33
    Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>

    ... a jeśli źle rozumiem to, co myślę, że rozumiem, to będę
    musiała. Problem: ustawa o samorządach zawodowych architektów
    itd., art.6: "prawo wykonywania samodzielnych funkcji
    technicznych w budownictwie [...] przysługuje wyłącznie osobom
    wpisanym na listę[...]".

    We wrześniu - przed wejściem w życie ustawy - kupiłam projekt
    (przyłącza elektrycznego konkretnie, jeśli to ma znaczenie). W
    styczniu - po wejściu w życie ustawy - złożyłam wniosek o
    pozwolenie na budowę. Urząd żąda ode mnie przedstawienia
    zaświadczenia o wpisie projektanta do PIIB. Projektant, jak
    łatwo się domyślić, do izby nie należy i należeć nie będzie. W
    swojej naiwności łudzę się nadzieją, że uda mi się przekonać
    urząd, iż projekt, jako sporządzony i nabyty (mam fakturę,
    projekt był już raz składany w tym samym urzędzie - został
    wycofany z powodu braków w towarzyszącej dokumentacji, jest na
    nim zeszłoroczna data) przed wejściem w życie ustawy, jest
    legalny, czysty jak łza i nadaje się do użycia. Mam szansę?

    Pozdrawiam i proszę, powiedzcie, że mam :)
    --
    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek

  • 3. Data: 2003-01-23 09:43:02
    Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:02b901c2c2d1$1b0c0080$a740200a@zm...
    > [...]
    > masz rację,
    > urząd się myli (proszę bardzo nawet
    > przekroczyłem zakres Twojej prośby) :-)
    > [...]

    Dziękuję Ci ślicznie, a tak serio? :)
    --
    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek

  • 4. Data: 2003-01-23 09:48:28
    Od: c...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w
    > wiadomości news:02b901c2c2d1$1b0c0080$a740200a@zm...
    >
    > Dziękuję Ci ślicznie, a tak serio? :)

    Tak serio to wydaje mi się, że jednak nie. Postępowanie zostało wszczęte w
    styczniu - kiedy już obowiązywały te przepisy o wpisie. Więc wydaje się, że
    urząd może wymagać przedstawienia zaświadczenia. Nie jestem jednak pewien -
    trzeba by zerknąć do tej ustawy o samorządzie, może jest tam coś więcej na ten
    temat.

    Pozdrawiam
    Ciacho

  • 5. Data: 2003-01-23 09:50:26
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 6. Data: 2003-01-23 09:55:24
    Od: c...@p...onet.pl

    No właśnie, o takich zapisach myślałem. A może takie zjazdy juz się odbyły ? :)
    A tak w ogóle to który to dziennik ustaw?

    Ciacho

  • 7. Data: 2003-01-23 10:00:00
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : No właśnie, o takich zapisach myślałem. A może takie zjazdy juz się
    odbyły ? :)

    zasadnicze pytanie,
    czy projekt został złożony w styczniu tego czy ubiegłego roku,
    założyłem że ubiegłego

    : A tak w ogóle to który to dziennik ustaw?

    2001 . 5 . 42

    tyle, że ten przepis obowiązuje dopiero od marca 2001 (czy jakoś tak),

  • 8. Data: 2003-01-23 10:14:42
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 9. Data: 2003-01-23 10:18:13
    Od: c...@p...onet.pl

> [...]
    > 15.12.2000 - "wchodzi w życie po upływie 12 miesięcy od dnia
    > ogłoszenia". Praktycznie jeszcze we wrześniu nikt ode mnie

    Ale świństwo - proponuję zerknąć do art. 62 - " Do postępowań administracyjnych
    wszczętych przed dniem wejścia w życie ustawy, a nie zakończonych decyzją
    ostateczną, stosuje się przepisy ustawy. Właściwość organów określa się na
    podstawie przepisów ustawy." Czyli jak już złozysz wszystkie papiery, ale nie
    zostanie wydana decyzja, to i tak będą wymagać dokumentów określonych w ustawie.
    Nieżle się panowie architekci zabezpieczyli :))

    Ciacho

  • 10. Data: 2003-01-23 10:20:03
    Od: "Hanka Skwarczyńska" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:02c701c2c2d4$b2af8da0$a740200a@zm...
    > Do dnia zwołania pierwszych zjazdów okręgowych
    > izb i Krajowych Zjazdów Izb

    27 i 28 września 2002 r. - I ZK PIIB :(

    > oraz przez okres 3 miesięcy od tego dnia:

    Czyli do 27 grudnia, tak? Bo wniosek złożyliśmy już w styczniu
    :( chociaż projekt powstał dużo wcześniej.

    Spróbuję ponegocjować z panią urzędnik (jak tylko się dodzwonię
    :/), może uda się coś wywalczyć. Wszelkie dalsze podpórki mile
    widziane :)

    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE