  • Data: 2004-04-29 06:16:39
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@y...com> napisał w wiadomości
    news:c6pv21$qav$1@news.onet.pl...

    generalnie chodzi mi o taka sytuacje:

    mala "elektrownia" wodna, czyli generator trojfazowy ktorego sila napedowa
    jest woda, prad jest odsprzedawany do sieci energetycznej, ktora odsprzedaje
    go innym uzytkownikom i "producentowi", jesli energetyka robi jakies prace,
    odlacza siec, w tym i prywatna siec nalezaca do wlasciciela generatora, na
    moje pytanie skierowane do wlasciciela generatora czemu on w takim wypadku
    nie ma napiecia, skoro posiada generator, oswiadczyl ze istnieje jakies
    prawo (rozporzadzenie) ktore zabrania "produkcji" pradu dla samego siebie,
    to znaczy ze jesli jest mozliwosc podlaczenia sie do sieci energetycznej
    "musisz" to zrobic, jesli masz wlasny generator i go tam podlaczasz, to
    sytuacja wyglada jak wyzej, jesli nie ma i stawia sie taki wodny czy
    wiatrowy generator, to podobno tez odsprzedaje sie to energetyce i od niej
    kupuje

    troche to dla mnie dziwne i jakies absurdalne, wiec dlatego sie pytam, czy
    on jest jakis niedoinformaowany (ale mysle ze w trakcie byudowy tej
    instalacji dowiadywano sie co i jak dosc dokladnie), czy naprawde istnieja
    jakies takie durne przepisy, ktore zabraniaja mi uniezaleznic sie od
    energetyki poprzez postawienie wiatraka na wlasnym podworku i totalne ich
    olanie