  • Data: 2004-04-28 21:39:06
    Temat: Re: "produkcja" pradu i prawo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:c6omi6$1s35$1@news2.ipartners.pl...

    > No popatrz. To muszę poszukać dwóch faz, bo gdzieś mi się zapodziały.

    Jedną fazę masz najpewniej w oświetleniu górnym. drugą w gniazdkach - to w
    wypadku bloku. W domkach masz z reguły wszystkie trzy. Ja nie wierzysz, to
    weź woltomierz i zmierz sobie napięcie pomiędzy lampą a gniazdkiem. Tylko
    żebyś się nie zdziwił, jak Ci wyjdzie około 400 V. Kwestia byś wypróbował
    wszystkie cztery kombinacje, to powinieneś otrzymać wyniki: 0V, 230V,
    230V, 400V.