  • 1. Data: 2004-02-22 12:16:59
    Temat: Re: procedura prawna (wykup mieszkania)
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IR Weasel" <o...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:c1a5k5$fbc$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >[ciach]

    hmm... post z przyszłości...

    A możesz sprawdzić w przyszłą w środę jakie będą wyniki lotto i umieścić je
    dzisiaj?

    _____________
    RF

  • 2. Data: 2004-02-22 23:59:33
    Temat: procedura prawna (wykup mieszkania)
    Od: "IR Weasel" <o...@n...pl>

    Witam,

    Pewna znajoma starsza pani, ktora mieszka obecnie w mieszkaniu kwaterunkowym
    i zamierza przeprowadzic sie do pewnego domu opieki, zaproponowala mi
    nastepujacy "deal": Ja daje jej pieniadze na wykup jej mieszkania, ona
    przepisuje to mieszkanie na mnie, a ja daje jej za to umowiona wczesniej
    kwote. Zarobi i ona i ja (po sprzedaniu na rynku wtornym).

    Brzmi zachecajaco, ale nie bardzo sobie moge wyobrazic umowy na podstawie
    ktorej takie przedsiewziecie moznaby bylo przeprowadzic. Taki dokument
    musialby dac mi pewnosc, z jednej strony, ze po wykupie mieszkania ta pani
    nie "podziekuje mi za wspolprace," a z drugiej strony jej, ze ja
    rzeczywiscie zaplace jej te umowiona wczesniej kwote.

    Czy ktos z szanownych grupowiczow mogly mi doradzic cos w tej sprawie?
    Jakie inne ewentualne "niespodzianki" moga czyhac na mnie w trakcie takiego
    "geschaftu?" Bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek wskazowki/podpowiedzi.

    IR Weasel

  • 3. Data: 2004-02-26 20:04:49
    Od: dm <e...@w...pl>

    Niektóre gminy stawiają warunek, że przez np. 5 lat od wykupu,
    mieszkanie nie moż zmienić właściciela. Pozostaje wtedy tylko darowizna,
    ale to jest droższe rozwiązanie jeśli nie jesteś z Nią spokrewiona.

  • 4. Data: 2004-02-26 22:04:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2004, dm wrote:

    >+ Niektóre gminy stawiają warunek, że przez np. 5 lat od wykupu,
    >+ mieszkanie nie moż zmienić właściciela.

    Hm... wątpie.
    Zazwyczaj jest "tylko" warunek ze wtedy trzeba dopłacić
    do "ceny rynkowej" !
    Oczywiście kładzie to oczekiwaną "opłacalność" przedsięwzięcia
    (zresztą nie wiem dlaczego gmina ma dopłacić komuś tylko dlatego
    że chce zarobić na fakcie iż kiedyś dostał przydział !).

    >+ Pozostaje wtedy tylko darowizna,

    A co darowizna zmienia w sprawie "zmiany właściciela" ??
    [...]
    >+ > nastepujacy "deal": Ja daje jej pieniadze na wykup jej mieszkania, ona
    >+ > przepisuje to mieszkanie na mnie, a ja daje jej za to umowiona wczesniej
    >+ > kwote. Zarobi i ona i ja (po sprzedaniu na rynku wtornym).

    Niekoniecznie ;>

    pozdrowienia, Gotfryd