  • 1. Data: 2007-02-19 16:34:08
    Temat: problem z wyegzekwowaniem gwarancji na dysk twardy
    Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>

    witajcie!

    chcialbym Was prosic o informacje - opisze w miare krotko problem.
    niecale 3 lata temu kupilem w firmie X dysk twardy, mam paragon i karte
    gwarancyjna na 3 lata z pieczatkami, podpisami i adresem domowym oraz
    sklepu pana, wlasciciela firmy X. firma upadla, a ja od 2ch miesiecy
    probuje skontaktowac sie z jej wlascicielem, bez skutku. pod adresem
    dawnego sklepu firmy X jest juz inna firma, nie maja ze soba kontaktu.
    pod adresem domowym mieszka starsza pani, ktora nie chce mi udzielic
    zadnej informacji, ani osobiscie, ani telefonicznie (gdy dowiaduje sie
    ze pytam o pana z firmy X rzuca sluchawka). o aktualny nr telefonu do
    tego pana pytalem wszystkie sieci komorkowe oraz tp sa.

    dlatego teraz nie wiem za bardzo co jeszcze moge zrobic, prosilbym Was o
    jakies sugestie...
    mam nr-y nip i regon z karty gwarancyjnej, zamierzam wyslac list
    polecony priorytet z prosba o kontakt, tylko spodziewam sie ze nie
    dostane odpowiedzi...
    bylem tez osobiscie w firmie, w ktorej zaopatrywala sie firma X, z
    nadzieja ze oni maja obowiazek uwzglednic moja reklamacje, jesli firma X
    przestala istniec. jednak powiedziano mi, ze nie jestem pierwsza taka
    osoba i ze oni nie moga przyjac sprzetu ode mnie, tylko od osoby, ktora
    u nich kupowala ten sprzet. tutaj tez nie jestem pewien, czy powiedzieli
    mi prawde - bo gdy poszedlem przez pomylke do innego dystrybutora
    sprzetu, to do czasu sprawdzenia, ze numer seryjny z dysku twardego nie
    widnieje w ich bazie, najwyrazniej chcieli mi ta reklamacje uznac i
    przyjac sprzet.

    pozdrawiam, bede dzwieczny za odpowiedz, co moge jeszcze zrobic...
    qwerty63

  • 2. Data: 2007-02-19 16:55:14
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    qwerty63 wrote:
> [...]
    > przyjac sprzet.
    >
    > pozdrawiam, bede dzwieczny za odpowiedz, co moge jeszcze zrobic...

    Jeżeli jest to seagate, maxtor albo wd to sprawy gwarancyjne możesz
    załatwić bezpośrednio z producentem.

    W tym celu nalezy na stronie producenta (dla seagate jest to
    http://support.seagate.com/customer/warranty_validat
    ion.jsp) wpisac typ,
    model, numer seryjny dysku i jesli dysk jest na gwarancji i byl
    przeznaczony do sprzedazy w naszym regionie to możesz wygenertować RMA.

    Jak juz to zrobisz to dysk wysylasz pod wskazany adres i po okolo 3
    tygodniach dostajesz nowy.

    Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
    sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na
    gwarancji producenta.

    Pozdrawiam

    Piotrek

  • 3. Data: 2007-02-19 17:13:05
    Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>

    Piotrek wrote:
> [...]
    >
    > Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
    > sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na

    dzieki. akurat moj dysk to samsung/szajsung:)
    dalej chcialbym sie dowiedziec, czy powinienem szukac sprzedawcy, mam
    juz ochote isc z tym na policje... albo czy zadac od dystrybutora
    przyjecia sprzetu, bo wydaje mi sie, ze nie powinien z tym robic takiego
    problemu. w ostatecznosci sprobuje sie skontaktowac z samsungiem w
    polsce i wyslac pod wskazany adres dysk, ale moze da sie to prosciej
    zalatwic w moim miejscu zamieszkania (krakow).

    dziekuje i pozdrawiam!
    qwerty63

  • 4. Data: 2007-02-19 17:27:22
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 18:13:05 +0100, qwerty63 napisał(a):

    > dalej chcialbym sie dowiedziec, czy powinienem szukac sprzedawcy, mam
    > juz ochote isc z tym na policje... albo czy zadac od dystrybutora
    > przyjecia sprzetu,

    Policja Ci nie pomoże. Okres niezgodności towaru z umową już minął (2
    lata), gwarancje miałeś co prawda na 3 lata, ale... Ale gwarancja to
    świadczenie dobrowolne, więc dystrybutor czy nawet główny oddział Samsunga
    może kazać Ci spadać na drzewo i nic im nie możesz zrobić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2007-02-19 20:41:56
    Od: "tu-i-tam" <t...@o...pl>

    Użytkownik "qwerty63" <q...@p...noSPAM.onet.pl> napisał w wiadomości

    > dzieki. akurat moj dysk to samsung/szajsung:)

    Wez znajdz tu http://www.punktyserwisowe.samsung.pl/ jakis autoryzowany
    serwis i zadzwon.
    Z tego co widze jest ich duzo.

  • 6. Data: 2007-02-22 00:24:36
    Od: pit <p...@o...eu>

    Piotrek napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak to przynajmniej zadzialalo w moim przypadku, kiedy gwaranacja u
    > sprzedawcy juz sie skonczyla ale jak sie okazalo dysk byl jeszcze na

    a jak to załatwić z Maxtorem??

  • 7. Data: 2007-02-22 08:08:33
    Od: qwerty63 <q...@p...noSPAM.onet.pl>

    pit wrote:

    ion.jsp) wpisac

    > a jak to załatwić z Maxtorem??

    z tego co widze masz troszke wiekszy problem, niz ja z szajsungiem
    (wstepnie umowilem sie z serwisem, zgodzili sie zeby im ten dysk
    przyniesc - zobaczymy co z tego wyniknie), jesli chcesz sie skontaktowac
    z maxtorem. strony maxtor polska najwyrazniej brak, natomiast wg
    informacji z wiki (dla mnie nowosc) maxtor zostal przejety przez
    seagate'a. http://pl.wikipedia.org/wiki/Maxtor_Corporation
    moj wniosek: powinienes pomeczyc seagate w sprawie supportu dla Twojego
    dysku (byc moze korzystajac z linku naszego przedpiszcy, piotrka).

    pozdrawiam!
    qwerty63