  • Data: 2017-05-07 20:38:13
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.05.2017 o 20:08, J.F. pisze:

    > No ale w innym jest, a wynik wyjdzie niewiazacy, i trzeba z tym zyc.

    Nie - nie ma możliwości. Nawet jak wyjdzie 51% za przy 41 procentowej
    frekwencji to... to dalej nic. Żeby wykonać "wyrok" referendum trzebaby
    mieć większość konstytucyjną (i co więcej zrobić potem prawdopodobnie
    kolejne referendum). Więc nie mając takiej większości całe referendum
    jest z dupy wzięte - chyba że chcesz usprawiedliwić zamach stanu.

    > Ale politycy moga zmienic zdanie, jak uslysza "narod tak chce".

    Do tego nie trzeba referendum. Wystarczy zlecić sondaż - mają dobre
    sondażownie więc im powinno wyjść.

    > A i narod moze zmienic zdanie przy nastepnych wyborach.

    Dalej to samo.

    > Owszem, moglby prezydent konstytucje przeczytac, zmiany zaproponowac,
    > potem w przewidzianym trybie w referendum zatwierdzic ... ale nie
    > byloby czego zatwierdzac.
    >
    > P.S. Ale nie odpowedziales na przyklad ... wiazacy, ale kogo ?

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia. W zasadzie chyba tego co o referendum
    wnosił. A jak obiecywał niemożliwe, to w zasadzie nie widzę jakby to
    referendum miało kogoś wiązać. Dlatego chyba do tej pory nikt na takie
    kretyńskie pomysły nie wpadał (przynajmniej w referendach ogólnokrajowych).

    Shrek